رابطه درستی باید بین فرهنگ رسمی و عمومی برقرار شود


رابطه درستی باید بین فرهنگ رسمی و عمومی برقرار شود

زنجان-دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: رابطه درستی باید بین فرهنگ رسمی و عمومی شده و از زیاد شدن شکاف بین این دوبخش جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجید امامی ظهر یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان گفت: مظروفی که برای شورا قایل هستیم به ماهیت فرهنگ عمومی مربوط است.

وی با بیان اینکه رابطه درستی باید بین فرهنگ رسمی و فرهنگ عمومی برقرار شود، افزود: جاهایی که به بن بست خورده ایم زمانی بوده است که جامعه در زیستار و عادات خود به سمتی می رود و ما در بیان رسمی، الگو و هنجار روی کاغذ یک کار دیگر را مطلوب می دانیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: شورای فرهنگ عمومی با فهم اصالت‌های فرهنگی و رصد به موقع تغییرات فرهنگی باید جلوی این شکاف را بگیرد.

امامی تاکید کرد: تقویت دبیرخانه پیگیری می‌شود و این درحالی است که برخی از استان‌ها از این لحاظ وضعیت مطلوبی دارند.

وی با بیان اینکه شکاف بین فرهنگ رسمی و عمومی کشور به قدری زیاد شده است که با آیین نامه، بخشنامه و برخی کارهای صوری فرهنگی پر نمی‌شود، افزود: شورای فرهنگ عمومی الگویی بی بدیل است و پرکردن این ظرف با مظروف مفید که با احساس روزمرگی به آنها دست ندهد کار سختی است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: در این راستا از طریق ایده پردازی، نوآوری و تقویت مرکز رصد فرهنگی و اداری دبیرخانه‌ها، زیست بوم گرایی و نگاه کاملاً تمرکز زدا به برنامه ریزی فرهنگی آن را دنبال می‌کنیم.

امامی گفت: نباید بگذاریم شکاف بین فرهنگ رسمی و عمومی زیاد شود و در برخی استان‌ها این شکاف‌ها زیاد شده است.

وی ادامه داد: تفاوت رویکرد اجتماعی و فرهنگی، در نگاه فرصت مدار است و ما با مفاخر، رویدادها، آداب، آرمانها، قصه‌ها، خیالات، داستان‌های مردم و مهمتر از همه منابع انسانی فرهنگی در استان احتمالا به سراغ آسیب‌های اجتماعی ناشی از توسعه می‌رویم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: بین رویکرد فرهنگی و اجتماعی می‌شود تفکیک قایل شد اما جهاد فرهنگی مقدم است.

امامی با بیان اینکه واقعه بزرگ که برند استان زنجان شده است مانند هیئت های بزرگ عزاداری و مراکز بزرگ درمانی خیریه استان بوده و مردم پایه بودن که اولویت جدی دولت سیزدهم است که هم باید تقویت و الگوی کشور باشد، افزود: اولویت‌های جدی فرهنگی دولت سیزدهم در یک سال گذشته که در صدد تامین زیرساخت های آن است عدالت فرهنگی، سبک زندگی و نشاط اجتماعی است.

وی ادامه داد: بزرگترین اتفاقی که در عرصه فرهنگی و اجتماعی از این دولت انتظار می‌رود، احیای امید مردم به آینده جمهوری اسلامی به عنوان الگوی کارآمد ساخت و تعالی ایران اسلامی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان