کلاهبرداران 14 میلیاردی اینترنتی در گلستان دستگیر شدند 


کلاهبرداران 14 میلیاردی اینترنتی در گلستان دستگیر شدند 

گرگان- فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری دو متهم خبر داد که در فضای مجازی، مبلغی به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد ریال از فریب‌خوردگان کلاهبرداری کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدسعید فاضل دادگر ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: در پایش های مستمر فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا گستان، وب سایتی که در زمینه کلاهبرداری و اجاره کارت‌های بانکی فعالیت می‌کرد رصد و پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: با تحقیقات و بررسی‌های فنی و اطلاعاتی، نهایتاً گردانندگان این وب‌سایت که در یکی از استان‌های شمالی فعالیت می‌کردند، شناسایی و در بررسی حساب‌های بانکی مختلف مرتبط با این پرونده، مشخص گردید بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال گردش مالی صورت گرفته است.

وی گفت: متهمان که از کارت و حساب بانکی دیگران برای دریافت مبالغ واریزی مالباختگان سوءاستفاده می‌کردند، با خیال کسب درآمدهای نجومی در فضای مجازی، اقدام به راه‌اندازی این سایت کرده بودند.

فاضل دادگر تصریح کرد: در این پرونده دو متهم پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و در اعترافاتشان این‌گونه اظهار کردند که از کارت‌های بانکی متعلق به سایر شهروندان برای دریافت وجوه استفاده می‌کردند.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی، بیان کرد: اجاره دادن کارت‌های بانکی یعنی مشارکت در جرم، لذا شهروندان هرگز کارت‌های بانکی خود را برای انجام اقدامات مالی در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که این کارت‌ها به راحتی می‌تواند بستری را برای انجام جرائم مالی در اختیار کلاهبرداران قرار دهد که صاحبان حساب‌ها و کارت‌های اعتباری را در پرونده‌های قضایی درگیر می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی