تسریع در اتمام پروژه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه ضروری است


تسریع در اتمام پروژه های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه ضروری است

ارومیه - دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه بر ضرورت سرعت بخشی به اتمام پروژه های سخت افزاری برای احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از استانداری آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان در نشست با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، اظهار کرد: با توجه به اهتمام جدی دولت برای نجات دریاچه ارومیه لذا ضرورت دارد دستگاه‌های متولی در وهله اول نسبت به اتمام پروژه‌های سخت افزاری و سپس تمرکز بر پروژه‌های نرم افزاری اقدام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه گفت: هم افزایی ها و اقدامات باید هرچه سریع‌تر منجر به پیشگیری از وضعیت موجود و سپس تثبیت و احیای دریاچه گردد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: هزینه‌کردهای زیادی برای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه در بعد سخت‌افزاری انجام شده اما همزمان جلوی گسترش اراضی کشاورزی گرفته نشده و این روند همچنان سیر صعودی داشته است که بسیاری از منابع آبی منطقه را متأثر می‌کند. به همین دلیل با وجود انجام بخشی از اقدامات سخت‌افزاری، دریاچه در وضعیت مناسبی قرار ندارد.

معتمدیان توجه به معیشت کشاورزان و حقابه محیط یست بویژه دریاچه ارومیه را یک ضروروت جدی برشمرد و تصریح کرد: انتظار می‌رود وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست در هم افزایی جدی نسبت به حل این مسئله اقدام فوری داشته باشند.

وی اصلاح ساختار اجرایی ستاد احیا دریاچه ارومیه در راستای چابک سازی و تمرکز بر اقدامات نرم افزاری در کنار تاکید بر اتمام پروژه‌های سخت افزاری را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: با ساختارهای فعلی که نسبت به نقش آفرینی مردم و تشکل‌های مردم نهاد در نجات دریاچه ارومیه سهم کمتری قائل شده نمی‌توان به آینده خوشبین بود لذا باید ساختارها در جهت چابکسازی فرایند نجات دریاچه تغییر یابد.

دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تصریح کرد: نیازسنجی‌های لازم در راستای مصوبات جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه صورت گرفته و امیدواریم با توجه به دغدغه جدی ریاست محترم جمهوری اعتبارات لازم در زمان مقرر تخصیص یابد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه این نشست ضمن تاکید بر ضرورت تخصیص اعتبار لازم برای برنامه‌های زیست محیطی، خواستار توجه ویژه سازمان حفاظت از محیط زیست به این استان شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال