مرز خسروی در نوزدهمین روز شهریورماه/ ازدحام زوار همچنان برقرار!


مرز خسروی در نوزدهمین روز شهریورماه/ ازدحام زوار همچنان برقرار!

کرمانشاه- در نوزدهمین روز شهریورماه مطابق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر مستقر در این مرز همچنان ازدحام زائران برقرار است.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: طی روزهای گذشته مرز خسروی با حجم انبوه زائران مواجه بوده که این امر سبب ازدحام در مرز شده است. مطابق اعلام ستاد اربعین همه مرزهای زمینی اربعین بسته است و کار تخلیه پایانه‌های مرزی از زوار حاضر در مرز در حال انجام است.

نیروی‌های امدادی در مرز خسروی مستقرشده و به افراد مصدوم براثر گرمازدگی امدادرسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه از خروج بیش از ۲۵ هزار زائر از مرز خسروی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داده و گفته است: همچنین طی شبانه‌روز گذشته ۶ هزار و ۱۹۳ زائر نیز از طریق مرز خسروی به کشور بازگشته‌اند.

کرمی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۳۸ هزار و ۷۲۹ تردد به ثبت رسیده که ۹۰ هزار و ۵۳۵ مورد آن ورودی به استان کرمانشاه بوده است.

وزیر کشور هم امروز شنبه در بین زائران در مرز خسروی حضور یافت و با آن‌ها در مورد مشکلات تردد زوار گفتگو کرد.

احمد وحیدی پس از بازدید پایانه بین‌المللی خسروی گفت: به دلیل حجم بالای جمعیت و گرمای هوا، ظرفیت پذیرش زائر جدید در مرزها وجود ندارد.

وحیدی بیان کرد: از تمام مردم عزیز درخواست داریم که فعلاً به سمت مرزها حرکت نکنند تا در گرمای هوا و ازدحام دچار مشکل نشوند.

سرپرست فرمانداری کرمانشاه هم گفته است: با توجه به محدودیت تردد زائران از مرزهای خسروی و مهران و آغاز بازگشت زائران اربعین به کشور، این شهرستان آمادگی لازم را برای اسکان و تغذیه زوار دارد.

بنابراین گزارش، امروز ۵۰ هزار بسته آب‌معدنی برای توزیع بین زائران به کرمانشاه رسیده است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

باید افکار و اندیشه‌های شهید سلیمانی را ترویج کنیم