انتشار 196 نشریه در دانشگاه تهران/ ایجاد کارنامه فرهنگی برای دانشجویان


انتشار 196 نشریه در دانشگاه تهران/ ایجاد کارنامه فرهنگی برای دانشجویان

بهرامی احسان با بیان اینکه ۱۷۳ انجمن علمی و کانون فرهنگی را با عضویت هزار و هجده دانشجو در دانشگاه تهران افتتاح کردیم، گفت: هنوز به نقطه بهینه کار فرهنگی نرسیدیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، دکتر هادی بهرامی احسان، امروز یک شنبه، 20 شهریور در نشست تشریح برنامه های معاونت فرهنگی دانشگاه تهران که در تالار امیرکبیر معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت:بعد از بازگشایی دانشگاه ، کار دشواری را آغاز کردیم زیرا برای برگزاری کلاسها با تراکم و فعالیت سنگین مواجه بودیم. به دلیل یک سال وقفه در برگزاری کلاسهای حضوری، برگرداندن شرایط به معمول کار سختی بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: الحمدالله این کار انجام شد و دانشگاه تهران به عنوان پیش قراول بازگشایی دانشگاه ، این کار را با موفقیت انجام داد. ما در حال حاضر کلاس مجازی به عنوان کمکی کلاسهای حضوری داریم.خوشبختانه امتحانات نیز به سلامت برگزار شد.

وی با بیان اینکه کار فرهنگی پیچیدگی های بیشتری دارد، عنوان کرد: کار فرهنگی سخت است به خصوص امروز که شرایط تنوع جریانهای فرهنگی به صورت چند بعدی و چند لایه از جهات مختلف در اختیار مخاطبان ماست .این که بشود جریان متمرکز فرهنگی را مدیریت کرد ، کار دشواری است. باید راهبرد و استراتژی فرهنگی خود را متناسب با شرایط امروز تعیین کنیم . اگر راهبرد فرهنگی مبتنی بر مقتضیات امروز نباشد ما به موفقیت نمی رسیم. معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران کار خود را بر اساس یک الگوی جدید انتقال فرهنگی متمرکز کرده است.

بهرامی احسان با اشاره به اینکه کار فرهنگی را مناسبتی، رویدادی و موقعیتی نمی بینیم، بیان کرد: ما فرهنگ ایجاد آموزه های جدید و تغییر نگرشها و باورها و استقرار رفتارهای اخلاقی و فضیلت جویانه را در بستر آموزش می بینیم.فعالیت فرهنگی دانشگاه تهران متناظر بر فعالیت های آموزشی و هم پای این فعالیت ها در دانشگاه تهران در حال برنامه ریزی و اجراست.

انتشار 196 نشریه در دانشگاه تهران/ ایجاد کارنامه فرهنگی برای دانشجویان

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در تابستان امسال رویداد بزرگی با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با عنوان آینده روشن را اجرا کردیم. این برنامه یک اردوی دو هفته ای بود که دانشجویان در آن هم دروس خود را گذراندند و هم درگیر یک سری از فعالیت های فرهنگی با شکوه شدند.

وی با بیان اینکه برنامه آینده روشن با همکاری اساتید و پشتیبانی دانشجویان سال بالایی انجام شد، افزود: این فعالیت، فعالیت همراه کردن دانشجویان در موقعیت های حل مساله ، درگیر شدن با مسائل خودش و توجه به نیازهای اساسی کشور و خلاهایی که در رشته تخصصی خودشان وجود دارد، صورت گرفت.

بهرامی احسان عنوان کرد: آینده روشن یک بسته فرهنگی آموزشی بودکمه با هدف معرفت افزایی، تعامل برای حل مساله ، کسب تجربه و مواجه با موقعیت های آزمایشگاهی اجرا شد. دانشجویان با تعامل استادان و دانشجویان سال بالایی موقعیت فرهنگی را تجربه کردند. نتیجه رویداد آینده روشن تشکیل کار گروه هایی از دانشجویان کارشناسی است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه فرهنگ در بستر و چهارچوب آموزش معنا پیدا می کند، گفت:اگر قرار است فرزندان این سرزمین آمادگی کامل از جهت معرفتی، دانشی، حرفه ای ، اخلاقی و اجتماعی پیدا کنند چاره ای نداریم جز اینکه این عزیزان را در همچین موقعیت هایی درگیر کنیم تا آنها از ظرفیت های خودشان استفاده کنند. ما از ظرفیت های اساتید هم برای رشد دانشجویان استفاده می کنیم و چنین کاری بدون تعامل امکان پذیر نیست.

انتشار 196 نشریه در دانشگاه تهران/ ایجاد کارنامه فرهنگی برای دانشجویان

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: ما به دانشجویان با تجربه تر و آماده فارغ التحصیلی نیاز داریم که از تجربه آنها برای دانشجویان تازه وارد استفاده شود. این کار شروع شده است و مشابه آن برای آیین بازگشایی دانشگاه در سال جاری انجام خواهد گرفت. ما در ششم مهر آیین بازگشایی و ورود دانشجویان به دانشگاه تهران را داریم. برنامه در این آیین خلاصه نمی شود و ما قدم به قدم دانشجویان را همراهی می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ما در این مدت کوتاه که دانشگاه فرصت بازگشایی داشت، 173 انجمن علمی و کانون فرهنگی با عضویت هزار و هجده دانشجو افتتاح کردیم. هزار و 150 برنامه علمی و فرهنگی را توسط دانشجویان اجرا کردیم. ما حمایت های لازم را انجام دادیم.

بهرامی احسان با بیان اینکه 196 نشریه در دانشگاه تهران در حال انتشار است، عنوان کرد: 12 نشریه دانشجویی دانشگاه تهران توانست مجوز بگیرد و این نشان می دهد که این نشریات خوش سبک و در تراز حرفه ای ظاهر شدند. قصد داریم این کار را توسعه دهیم.ضرورت ایجاد می کند که از ظرفیت های اساتید و دانشجویان برای این کار استفاده کنیم. دانشجویان دانشگاه تهران موفقیت های زیادی در المپیاد دانشجویان دانشگاه های کشور داشتند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: دانشجویان در بخش های عمومی و ایثارگران موفقیت های زیادی به دست آوردند. در بخش تربیت بدنی نیز کار بزرگی انجام دادند. به همت رییس دانشگاه تهران، استخر دانشگاه تهران در پردیس مرکزی کنگ خورده است و در آبان ماه امسال تهویل داده می شود.

انتشار 196 نشریه در دانشگاه تهران/ ایجاد کارنامه فرهنگی برای دانشجویان

وی تصریح کرد: دولت جدی و مصوبات جدید در حمایت از ایثارگران اتفاقات خوبی را رقم زدند. چند ابلاغیه در خوصص ارائه تسهیلات به جامعه ایثارگری بود. اعتراف می کنم خدمات کوچکی که به ایثارگران داده می شود قادر نیست کار بزرگ آنها را پوشش دهد. اتفاقات خوبی در 6 ماه اخیر در این حوزه رقم خورده است.

بهرامی احسان با اشاره به اینکه دانشگاه تهران 173 انجمن علمی و کانون فرهنگی دارد، بیان کرد: اینکه کل ستاد دانشگاه تهران بتواند امر فرهنگی را راهبردی کند نه عملی است نه اثرگذار. اینکه دانشجویان وارد میدان شوند و فعالیت های اجتماعی و فرهنگی را مدیریت کنند مورد توجه ماست. در بخش کانون ها و انجمن های علمی و فرهنگی ، دانشجویان را تشویق می کنیم و به آنها تسهیلات می دهیم و حمایت های لازم را انجام می دهیم. در تابستان امسال نیز برنامه آینده روشن را در این راستا برگزار کردیم.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با بیان اینکه مهم ترین چالش ما کمبود و ضعف بدنه مدیریتی است، گفت: منظور مدیران مان نیست زیرا مدیران ما توانا و پای کار هستند. موج عظیم انسانی در دانشگاه تهران وجود دارد و فضا و امکانات اولیه هم هست. آنچه چالش برانگیز است و کار را دچار نارسایی می کند، آن حضور حداکثری ما در راهبردی فعالیت های فرهنگی است.

وی اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی را در قالب رویداد نمی بینیم بلکه این فعالیت ها را فرایند آموزشی با هدف بهبود و تکمیل ظرفیت های حرفه ای دانشجویان می بینیم. ما مهارت آموزی را به عنوان اصل مد نظر قرار دادیم. بحث مهارت آموزی دانشجویان خلاهایی دارد که باید رفع شود. باید زمینه ای فراهم شود که شرکت ها از دانشجویان بیاموزند و دانشجویان نیز از شرکت ها آموزش ببینند و ما چنین برنامه ای را مد نظر قرار دادیم.

بهرامی احسان با اشاره به ایجاد کارنامه فرهنگی دانشجویان خاطر نشان کرد: بسیاری از دانشجویان گلایه دارند که فعالیت های فرهنگی آنها فاقد وزن دهی و اعتبار رسمی بوده و فقط انتشار مقالات از آنها در رتبه بندی و رزومه آنها اثرگذار است. ذات فعالیت های فرهنگی اثر و امتیاز خود را دارد. دانشجویان مایل هستند که فعالیت های فرهنگی آنها در پایان کارشان محاسبه شود. ما این را در قالب کارنامه فرهنگی اجتماعی به نتیجه رساندیم و عملیات اجرایی آن از سال جدید تحصیلی شروع می شود.

انتشار 196 نشریه در دانشگاه تهران/ ایجاد کارنامه فرهنگی برای دانشجویان

بر اساس این گزارش ، دکتر رحمت الله الهیاری در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در پیش است، عنوان کرد: امیدواریم ما نیز در این مسیر گام برداریم و از اسوه های ایثار و شهادت و فداکاری درس بگیریم. دانشگاه تهران مانند سایر سازمانها با پیش گامی بیشتر در اجرای قوانین مربوط به ایثارگران در سه حوزه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی فعالیت می کند.

مدیر کل دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگری دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: دانشگاه تهران آیین نامه ها را به روز کرده و در حوزه کارکنان دانشگاه تهران با مدیریت جدید کارگروه ایثارگران را تشکیل داده است. در بحث تبدیل وضیع کارکنان شرکتی هم در فکر هستیم و موضع تبدیل 300 نفر در دستور کار قرار دارد. در بخش دانشجویان نیز اولویت ما بر بحث توانمند سازی دانشجویان شاهد و ایثارگر است. تلاش می کینم دانشجویان ما با توانمندی علمی و موفقیت در حوزه آموزش تحصیل کنند و فارغ التحصیل شوند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع