جشنواره آش بعد از دو سال وقفه در زنجان برگزار می شود


جشنواره آش بعد از دو سال وقفه در زنجان برگزار می شود

زنجان-مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان خبر داد، گفت: پانزدهمین دوره این جشنواره نیمه دوم مهرماه امسال برگزار می شود.

سید سعید صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی قرار است نیمه دوم مهرماه امسال برگزار شود، اظهار کرد: جشنواره پانزدهم در حالی قرار است مهرماه امسال برگزار شود که دو سال شاهد وقفه در برگزاری آن به دلیل شیوع ویروس کرونا بودیم.

وی با یادآوری اینکه پانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی قرار است نسبت به ادوار گذشته با تغییراتی در نحوه برگزاری آن همراه باشد، ادامه داد: یکی از تغییراتی که در جشنواره پانزدهم دیده شده است، حضور منتخبان ادوار گذشته این جشنواره بوده که معتقدیم بر جذابیت این دوره خواهد افزود.

صفوی با اشاره به اینکه زنجان به شهر جشنواره‌ها شهرت داشته و بالطبع در این دوره از جشنواره ملی آش ایرانی نیز شاهد استقبال مردم زنجان و سایر استان‌ها از این رویداد فرهنگی و اجتماعی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره نیز رویکرد معرفی و شناساندن غذای سالم و بومی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه بنا داریم توسعه گردشگری غذا با محوریت رویدادهای فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم، تصریح کرد: معرفی الگوهای گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری و نیز معرفی ظرفیت‌های استانهای شرکت‌کننده از جمله مواردی است که در این جشنواره به آن پرداخته می‌شود.

صفوی با یادآوری اینکه فارغ از برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی، معرفی صنایع‌دستی کشور و نیز جاذبه‌های طبیعت‌گردی و فرهنگی استان نیز جزو برنامه‌های جنبی این جشنواره خواهد بود، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم برنامه‌های مختلفی را با موضوعاتی در حوزه گردشگری برگزار کنیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها