موضع گیری اردن علیه تعرضات گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی


موضع گیری اردن علیه تعرضات گسترده صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی

وزارت خارجه اردن با صدور بیانیه ای تعرضات گسترده امروز صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی که در آغاز اعیاد یهودی انجام شد، را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های فلسطینی، وزارت خارجه اردن تعرض شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و حمله نظامیان این رژیم به نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

هیثم ابو الفول سخنگوی وزارت خارجه اردن تاکید کرد که تشدید تجاوزات و حملات صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و اقدامات تحریک‌آمیز آنان در این مکان مقدس و دیگر اماکن اسلامی شهر قدس اشغالی، نقض صریح قوانین بین‌الملل و وضعیت تاریخی و قانونی حاکم بر قدس و مقدسات آن است.

ابو الفول اظهار داشت که ادامه تجاوزات علیه مقدسات قدس اقدامی خطرناک است که پیامدهای آن دامن همه را خواهد گرفت.

از سوی دیگر، تشکیلات خودگردان فلسطین حمله نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و بازداشت و مجروح شدن شماری از نمازگزاران فلسطینی را به شدت محکوم کرد.

نبیل ابوردینه سخنگوی تشکیلات خودگردان تصریح کرد که تعرض امروز شهرک‌نشینان اشغالگر به مسجد الاقصی در راستای تشدید تجاوزات علیه ملت فلسطین و سرزمین و مقدسات آن صورت می‌گیرد. وی هشدار داد که ادامه تجاوزات و تعرضات به مسجد الاقصی به انفجار اوضاع و تشدید خشونت و درگیری‌ها منجر خواهد شد.

گفتنی است از صبح امروز دوشنبه همزمان با آغاز اعیاد یهودی یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی تشدید شده و تدابیر شدید نظامی در قدس اشغالی برقرار شده است. منابع فلسطینی همچنین عصر امروز از ازسرگیری یورش های صهیونیست ها علیه مسجدالاقصی با حمایت نظامیان صهیونیست خبر داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال