برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در شیراز


برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در شیراز

شیراز - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از برگزاری برنامه‌ای با عنوان هفته فرهنگی تاجیکستان با حضور مقام‌های عالی فرهنگی آن کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا قانعی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: روزهای پنج‌شنبه چهاردهم و جمعه پانزدهم مهر برنامه‌هایی با حضور وزیر و اهالی فرهنگ، ادب و هنر تاجیکستان در تالار حافظ شیراز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه هفته‌های فرهنگی یکی از بهترین راهکارها برای معرفی ظرفیت‌ها و اشتراکات فرهنگی ایران و سایر کشورهاست، گفت: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و ادبی همواره پیشانی مرصع نشان تعاملات فرهنگی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه بوده است.

قانعی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برنامه ریزی هفته‌های فرهنگی شیراز را با کشورهای همسایه داشته است و در اولین رویداد، وزیر فرهنگ و چهل هنرمند و شخصیت‌های فرهیخته کشور دوست و همسایه تاجیکستان به شیراز خواهند آمد و برای مردم شیراز، برنامه‌های جذاب موسیقی و هنرهای نمایشی خود را معرفی خواهند کرد.

او از اکران دو فیلم از تولیدات سینمایی کشور تاجیکستان با نام‌های «معلم» و «راه» در سینما فرهنگ شیراز خبر داد و گفت: طی ۲ روز ۱۴ و ۱۵ مهر، برنامه‌هایی شامل نمایشگاه لباس‌های محلی و اقوام تاجیکستان و نمایشگاه عکس از اماکن دیدنی آن کشور در محل تالار حافظ برپا خواهد بود.

قانعی یادآور شد: افتتاحیه برنامه‌های هفته تاجیکستان ساعت ۱۹ روز پنجشنبه ۱۴ مهر با سخنرانی مقام‌های عالی آن کشور و اجرای موسیقی تاجیکستانی، برنامه ریزی شده است و روز دوم نیز علاوه بر موسیقی تاجیکستانی شاهد سخنرانی ادبی و اجرای نمایشی از آن کشور هستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان