داورزنی: وضعیت موجود والیبال زنان با مطلوب فاصله دارد


داورزنی: وضعیت موجود والیبال زنان با مطلوب فاصله دارد

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به عملکرد تیم‌های ملی زنان ایران در سال 1401، گفت: به دنبال مطلوب هستیم و وضعیت موجود با مطلوب فاصله دارد.

​به گزارش خبرگزاری مهر، نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال امروز (دوشنبه 18 مهرماه) به ریاست محمدرضا داورزنی برای بررسی عملکرد تیم‌های ملی زنان در سال 1401 تشکیل شد.

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست گفت: طبق روال همیشگی پس از مسابقات جلسه کمیته فنی برگزار می‌شود تا عملکرد تیم‌های در مسابقات را بررسی کنیم. البته امسال این نشست کمی دیرتر برگزار شد به دلیل آن هم برنامه‌ها و مسابقات فشرده سال 1401 بود.

وی با بیان این‌که در این نشست برنامه فدراسیون برای تیم‌های ملی و رده‌های مختلف سنی بانوان مجددا بررسی می‌شود تا نکات ضعف را مورد توجه قرار دهیم و بتوانیم با برطرف کردن آن‌ها مسیر هموارتری را برای والیبال بانوان ایجاد کنیم.

داورزنی با یادآوری این‌که از صاحب نظران برای حضور در این نشست دعوت کردیم، افزود: کارشناسان صحبت‌های سرمربیان و نکات محوری را گوش می‌کنند. همچنین برنامه‌ آماده‌سازی تیم‌ها از بدو شروع اردوها و بازی‌های تدارکاتی را بررسی خواهیم کرد تا بدانیم چه نکاتی را برای آینده مدنظر قرار دهیم. باید شرایط بهتری را برای رشد و پویایی والیبال بانوان فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال ضمن عرض خسته نباشید به تمامی کادر فنی تیم‌ها و تشکر از زحماتشان، گفت: طبیعتا به دنبال مطلوب هستیم و وضعیت موجود با مطلوب فاصله دارد. البته شرایط دختران کمی متفاوت‌تر است و باید این موضوع را هم مدنظر قرار دهیم. هیچ زمانی به اندازه شش ماه گذشته از والیبال بانوان حمایت نشده بود، آنچه باید را انجام دادیم و باید بدانیم نقاط ضعف کجا بوده است.

وی با تاکید مجدد بر این‌که باید نقاط ضعف را بفهمیم تا بتوانیم برای آن برنامه ریزی کنیم، گفت: هر پارامتری که بتواند کمک کند که تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم، ارزشمند است. در تیم‌های پایه به چه نکاتی باید توجه کنیم که نکردیم؟ میزبانی اهمیت دارد، اما مگر ژاپن یا چین میزبان رده‌های سنی می‌شوند؟ آیا اشکال در سال انتخاب است و باید رده نوجوان را از 10 یا 11 سال انتخاب کرد؟ دنیا در این زمینه چه اقدامی انجام می‌دهد؟ وضعیت فیزیکی بازیکنان چین، ژاپن و … را اگر بررسی کنیم متوجه می شویم چه فاکتورهایی را برای انتخاب مدنظر داشته اند، به‌دنبال این‌که مربیان خوب کار کرده اند یا نه، نیستیم. باید ببینیم براساس مشخصه‌هایی که وجود دارد، چه اقداماتی باید انجام می‌دادیم و مدل برنامه ریزی فدراسیون در کدام بخش اشکال دارد؟

رئیس فدراسیون والبیال با تاکید بر این‌که قطعا زنان والیبال ایران به لحاظ بدنی و ضریب هوشی کمتر از دنیا نیستند، گفت: آموزش و پرورش ضعیف کار می‌کند؟ بله این بخشی از مشکل است، اما چه کارهایی باید انجام شود که مشکل حل شود؟ 13 سال است که در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت می‌کنیم و روند حرکت مطلوب نیست، در صورتی که می‌تواند مطلوب‌تر باشد. امکانات را تا حدودی داریم. اما آیا شاخصه‌های اردو و … مشکل دارد؟ وقتی تیمی برنده می شود نقاط ضعف پوشیده می‌شود، فدراسیون به دنبال بهبود وضعیت است. باید کدام بخش این شاخصه‌ها بهبود یابد؟ آیا شاخص هایمان درباره بازیکنان پشت خط زن و … درست است؟

داورزنی تصریح کرد: تیم ملی زنان ایران از تیم‌هایی مانند صربستان چیزی کم ندارد و باید واقع بینانه به موضوع نگاه کنیم. نام ایران و تیم ملی برایمان مهم است و این‌که قدرتمند در دنیا حضور یابد، اهمیت دارد. کشورهای موفق چه کرده‌اند که در رده‌های سنی موفق عمل می‌کنند؟ در واقع به دنبال کلیدهای اصلی برای بهبود وضعیت هستیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: به توانایی والیبال زنان ایران اعتفاد دارم و باید بهتر شویم. مجموعه بانوان فدراسیون زحمات زیادی می‌کشند ولی باید عملکردمان را بررسی کنیم تا هر روز بهتر شویم.

در ادامه این نشست سرمربیان تیم‌های ملی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان و اعضای کمیته فنی عملکرد ملی‌پوشان والیبال زنان ایران در سال 1401 را از محورهای مختلف بررسی کردند که گزارش کامل آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

تیم ملی والیبال زنان ایران در مسابقات والیبال کشورهای اسلامی موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شد که نخستن مدال نقره تاریخ والیبال زنان ایران در یک رویداد بین‌المللی است و در جام کنفدراسیون زنان آسیا در جایگاه هفتم جای گرفت. تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان دختر نیز در رقابت‌های قهرمانی آسیا در جایگاه‌های ششم و هفتم قاره کهن قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه والیبال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)