وحدت شیعه و سنی موجب افزایش کرامت امت اسلامی می شود


وحدت شیعه و سنی موجب افزایش کرامت امت اسلامی می شود

گرگان- روحانی و مدرس حوزه های علمیه اهل سنت بندرترکمن گفت: وحدت شیعه و سنی زمینه ساز ارتقای کرامت امت اسلامی در برابر خباثت های استکبار و دشمنان است.

حاج داوود آخوند بلکفه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: برای آنکه امت واحده اسلامی به کرامت و بزرگی واقعی خود دست یابند باید وحدت شیعه و سنی روز به روز افزایش یابد.

روحانی و مدرس حوزه‌های علمیه اهل سنت بندرترکمن افزود: اگر به جای وحدت، فرایند تفرقه در جهان اسلام گسترش یابد، امت واحده اسلامی محقق نمی‌شود و قدرت‌های استکباری، سلطه خود را بر جهان اسلام را گسترش می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم جوامع اسلامی به استقلال پایدار و همه‌جانبه برسند باید وحدت شیعه و سنی، روز بروز تقویت شود.

بلکفه با بیان اینکه مسلمانان برای رشد و تعالی نیازمند همبستگی و همدلی هستند، اظهارکرد: تضعیف همدلی و وحدت اسلامی یکی از عوامل استحاله نظام اسلامی و فرآیند تمدن سازی است.

این روحانی اهل سنت ادامه داد: باید با اتکای به مشترکاتی چون خدا، قبله، پیامبر و قرآن زمینه اتحاد بیشتر را محقق کنیم، نباید بهانه‌ای برای تفرقه به دست دشمن داد.

وی با بیان اینکه نگاه تفکیکی مذهبی و قومی در گلستان وجود ندارد، اظهار کرد: مسلمانان با همین مشترکات می‌توانند با تشکیل صف واحد در برابر دشمنان، توطئه‌های آنها را خنثی کنند.

بلکفه گفت: باید در کلام و رفتار خویش مراقب باشیم و به گونه‌ای تلاش کرد که به هیچ مذهب اسلامی بی احترامی نشود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک