ادعای کاخ سفید: معتقد به دیپلماسی در قبال ایران هستیم


ادعای کاخ سفید: معتقد به دیپلماسی در قبال ایران هستیم

دولت جو بایدن در رویکرد دوگانه و با انتشار سند راهبرد ملی خود مدعی شد معتقد به دیپلماسی در قبال ایران است.

کاخ سفید همزمان با مداخله در امور داخلی ایران و حمایت از ناآرامی‌ها در کشور اعلام کرد که دولت بایدن همچنان معتقد به دیپلماسی در قبال تهران است.

دولت جو بایدن در سند جدید راهبرد امنیت ملی خود که امروز (چهارشنبه) منتشر کرد، درباره ایران با تکرار ادعا‌ها درباره برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران گفت: ما دیپلماسی را دنبال خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز نمی‌تواند به سلاح هسته‌ای دست یابد.

دولت بایدن در تداوم تهدیدات و دیپلماسی توام با فشار خود ادعا کرد که در صورت شکست دیپلماسی، آماده استفاده از ابزار‌های دیگر هستیم.

کاخ سفید همچنین مدعی شد: آمریکا بر استفاده از دیپلماسی و تنش زدایی و کاهش خطر‌های درگیری و تقویت بازدارندگی تمرکز می‌کند. ایالات متحده به همکاری با شرکا ومتحدانش برای افزایش توان بازدارندگی آن‌ها در برابر فعالیت‌های بی ثبات کننده ایران، ادامه خواهد داد.

دولت بایدن در این سند مدعی شد واشنگتن هرگونه تهدیدی از سوی ایران علیه شهروندان آمریکایی و مقامات فعلی و سابق ایالات متحده را تحمل نخواهد کرد و چنانچه منافع ایالات متحده مورد حمله قرار بگیرد، آمریکا واکنش نشان خواهد داد.

در این سند ۴۸ صفحه‌ای آمده است: جمهوری خلق چین مهم‌ترین چالش ژئوپولیتیکی آمریکا به شمار می‌رود و روسیه، تهدیدی مستمر و فوری برای نظم منطقه‌ای در اروپا به شمار می‌رود و در سطح جهان منبع بی‌ثباتی است؛ با وجود این، روسیه فاقد توانمندی‌های گسترده جمهوری خلق چین است.

بایدن که در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره با پایین‌ترین سطح محبوبیت مواجه است، از طرفی به دنبال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران با استفاده از اهرم فشار است و از طرفی با حمایت از اغتشاشگران و به ادعای حقوق بشری که در آمریکا با مرگ جورج فلوید با موج اعتراضات یک ساله روبرو بود، در امور داخلی ایران مداخله و شماری از مقامات ایرانی را در به لیست تحریم‌های واشنگتن اضافه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید