پذیرش دانشجویان متناسب با نیازهای اساسی جامعه باشد


پذیرش دانشجویان متناسب با نیازهای اساسی جامعه باشد

شیراز - استاندار فارس بی اعتمادی به آینده شغلی را اصلی‌ترین مورد در بی انگیزه بودن دانشجویان دانست و اظهار داشت: متناسب شدن پذیرش دانشجو با نیازهای جامعه امری ضروری در نظام آموزشی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه در نشست اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس، آموزشِ اخلاق، هویت و دیانت در کنار آموزش علمی را از وظایف اصلی مراکز عملی دانست و افزود: بصیرت افزایی و هویت بخشی به دانشجویان از رسالت آموزشی مراکز دانشگاهی است.

وی با تاکید بر پیشرفت لحظه‌ای و بیش از پیش علم، خواستار تهیه ملزومات و امکانات مورد نیاز مراکز علمی و آموزشی کشور شد و افزود: حمایت مجلس شورای اسلامی و وزارتخانه‌ها در تأمین ملزومات آموزش منجر به آموزش صحیح دانشجویان خواهد شد.

ایمانیه با اشاره به لزوم اصلاح ساختارهای جذب و توزیع دانشجویان، گفت: باید الزاماتی فراهم شود تا دانشجویان بخشی از مدت تحصیل خود را در محیط‌های کاری سپری کنند.

استاندار فارس، ارائه تسهیلات به صنایع و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی به شرط انعقاد قرارداد با مراکز آموزش عالی و ارائه راه کارهای ارتقا دانشجویان توسط اساتید را از راه‌های بالا بردن سطح علمی دانشجویان عنوان کرد و گفت: حضور تمام وقت اساتید و توجه ویژه به معیشت ایشان خصوصاً در مباحث پزشکی و بالینی یکی دیگر از راه‌های ارتقا توان علمی دانشجویان است.

وی امکان ایجاد درآمدهای پایدار برای دانشگاه‌ها را امری مُهم دانست و افزود: باید با استفاده از نظر مشورتی اقتصاددان‌های خُبره در تدوین قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه به این امر توجه ویژه شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر تأمین شغل و مسکن برای حمایت از دانشجویان برتر پس از تحصیل گفت: ردیف مشخص بودجه و تأمین امکانات سخت افزاری برای مراکز آموزش عالی می‌تواند در این بخش مؤثر واقع شود.

وی با استقبال از طرح استقلالِ ۱۰ دانشگاه برتر کشور در قطب‌های مختلف، افزود: برای پذیرش دانشجو در برخی رشته‌ها، مهمتر از آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی است.

ایمانیه امکانات دانشگاه‌ها را متنوع اما پراکنده دانست و ضمن اعلام آمادگی فارس برای ارائه برنامه جامع دانشگاهی افزود: با ایجاد بانک اطلاعاتی، جامعه دانشگاهی استان می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر بهره ببرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق