عملیات اجرایی بیمارستان 1400 تختخوابی شیراز آغاز شد


عملیات اجرایی بیمارستان 1400 تختخوابی شیراز آغاز شد

شیراز - عملیات اجرایی بیمارستان ۱۴۰۰ تختخوابی شماره۲ نمازی شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ظهر جمعه در آئین آغاز عملیات اجرایی بیمارستان شماره ۲ نمازی گفت: ۳۷ درصد بیماران در شهر شیراز، با کد ملی غیر استان فارس در بیمارستان‌ها بستری هستند.

دکتر سید وحید حسینی گفت: ۳۷ درصد بیماران ما با کد ملی غیر استان فارس هستند؛ برای ما بیمار تفاوتی ندارد و با توجه به توانمندی فارس، باید بستر لازم برای ارائه خدمات به تمام بیماران مهیا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به کمبود بیمارستان در شیراز اظهار کرد: شیراز اکنون ۲۵۰۰ تخت کم دارد و امروز آرزوی ۱۰ ساله مردم شیراز و مسئولین استان برآورده شد.

وی با بیان این نکته که زمین بیمارستان در نقطه‌ای پاک از لحاظ سوق الجیشی و درمانی قرار دارد، اظهار کرد: برای جلوگیری از مشکل پیمانکاران متعدد و متغیر، با پیمانکار ملی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا وارد مذاکره شدیم.

دکتر حسینی افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، هم اکنون در تمام شهرستان‌های دارای فرماندار در استان بیمارستان ساخته شده و مشغول به خدمات رسانی هستند.

مقام ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به توانمندی علمی بالای شیراز اظهار کرد: شیراز علاوه بر پوشش خدمات درمانی در منطقه جنوب، می‌تواند کل کشور را در رشته‌های پزشکی پوشش دهد.

وی با اشاره به ساختار قدیمی بیمارستان‌های شیراز گفت: بیمارستان‌های ما از لحاظ محیط و ساختمان بیمارستان امروزی نیستند، اما خدمات امروزی در آن ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه این بیمارستان نیاز بیمار ان اطفال در جنوب کشور را برطرف خواهد کرد، گفت: در شیراز از لحاظ توانمندی علمی در زمینه اطفال بسیار بالا هستیم و ۶۸ نفر از اساتید متخصص در بیماری‌های اطفال مشغول به فعالیت هستند؛ لذا لازم است مرکز طبی تحصصی هم در این زمینه داشته باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان