دستگاه قضایی عوامل شهادت 2 بسیجی در فارس را شناسایی کند


دستگاه قضایی عوامل شهادت 2 بسیجی در فارس را شناسایی کند

شیراز- امام جمعه شیراز با اشاره به شهادت ۲ بسیجی گفت: دستگاه قضائی نسبت به شناسایی عوامل این حادثه اقدام کند تا مردم بدانند که دشمنان برای ضربه زدن به مردم از چه کارهایی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر ٬آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: پیامبر مکرم اسلام ویژگی‌هایی داشته که اگر هر فرد مسلمانی این ویژگی‌ها را در خود ایجاد کند می‌تواند به سوی حق و تعالی حرکت کند این ویژگی‌ها بر ۵ پایه بنیان شده است و باید کوشید تا در مسیری که پیامبر برای ما ترسیم کرده است گام برداشت.

وی اضافه کرد: اولین ویژگی که پیامبر اسلام به ما یادآوری کرده آن است که باید اشد الکفار بود زیرا کفار در تلاش اند تا با استفاده از تمامی ظرفیت‌هایی که برای انان وجود داشته است به ملت و جامعه اسلامی ضربه بزنند از این رو باید برنامه‌ای ویژه برای مقابله با کفار داشت.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه ملت ایران همواره حامی ولایت بوده‌اند تصریح کرد: امروز دو تن از بسیجیان مخلص خدا توسط کفار به شهادت رسیده‌اند این در حالی است که طی هفته گذشته ۴ شهید دیگر در راه اسلام تقدیم کرده‌ایم و اکنون باید این سوال مطرح شود که ملت مظلوم اسلام تا چه زمانی باید مورد ظلم ظالمان قرار بگیرند؟ لازم به یادآوری است که مسلمانان در میان خودشان رحم و مروت زیادی درجریان است اما هیچگاه حاضر به قبول ظلم نیستند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه امروز دشمن در تمامی ابعاد تلاش می‌کند تا ملت ایران را از مسیری که در آن قرار گرفته است خارج کند عنوان کرد: امید است دستگاه قضائی با پیگیری مستمر نسبت به شناسایی عامل یا عوامل این حادثه اقدام کند تا مردم بدانند که دشمنان برای ضربه زدن به مردم از چه کارهایی استفاده می‌کنند تا ملت اسلامی ایران در مسیری که قرار گرفته‌اند خارج شوند یا حواسشان پرت شود اما با عنایت خداوند و هدایت رهبری این برهه حساس نیز با بصیرت مردم پشت سر گذاشته خواهد شد.

آیت الله دژکام در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار کرد: با توجه به سیره عملی پیامبر و ائمه اطهار باید دولت و مردم در مسیری قرار بگیرند که بزرگان دین برای ما ترسیم کرده‌اند از این رو می‌توان آگاهی یافت که هنوز خیلی تا دولتی که مد نظر پیامبر بوده فاصله داشته‌ایم اما باید کار ویژه ای توسط دولت مدیران و مردم انجام شود تا بتوان به این مهم دست یافت.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه یادآور شد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری باید تحول در دولت و مردم ایجاد شود از این رو می‌توان گفت که با مهندسی فرهنگی و نقشه مهندسی فرهنگی می‌توان به این مطالبه بر حق رهبری پاسخ روشنی ارائه نمود زیرا ملت همواره حامی و رهروان خوبی برای رهبری هستند.

به گفته این مقام مسئول برگزاری هفته فرهنگی ایران و تاجیکستان در استان فارس و کشور یکی از مصادیقی است که می‌تواند کشور را در مسیر توسعه و نشر ارزش‌های اسلام ناب محمدی قرار داد و بسیاری از کشورهای دنیا علاقه مند هستند تا مفاهیم اسلامی در کشور انان رواج داشته باشد.

امام جمعه شیراز با اشاره به مسائل اقتصادی و تجاری و بسته شدن برخی از بازارها به روی تجار گفت: پیمان شانگهای یک فرصت هست، تجار فارس کجای این فرصت قرار دارند؟ این فرصت کمی نیست باید حسن استفاده از آن شود. تجار باید میدان‌داری این بازارها کنند مجموعه‌های دولتی نیز فرصتی که دولت ایجاد کرده در ردیف ادارات کل شکوفا کنند.

دژکام افزود: نمایشگاه بین‌المللی شیراز باید عرصه این تبادل‌ها باشد و مجموعه‌های اقتصادی از این فرصت به نفع مردم استفاده کنند و اشتغال را افزایش دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نقشه جامع علمی استان فارس باید طراحی شود زیرا هشت کشور مسلمان در جهان در حوزه علم اثر گذار هستند که مرکز این کشورها شیراز است باید ظرفیت‌های علمی ر استان فارس به گونه‌ای طراحی شود که بتوان زمینه جذب دانش جویان خارجی در استان فارس را فراهم نمود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی