پایانی بر آموزش و آزمون حضوری گواهینامه رانندگی


طبق اعلام معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا مجازی شدن آزمون تئوری گواهینامه، پایانی بر آموزش حضوری رانندگی خواهد بود.رانندگی و به دست گرفتن کنترل یک خودرو می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد و اغلب جوانان به محض این که به سن 18 سالگی می‌رسند، به...

طبق اعلام معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا مجازی شدن آزمون تئوری گواهینامه، پایانی بر آموزش حضوری رانندگی خواهد بود.

رانندگی و به دست گرفتن کنترل یک خودرو می‌تواند برای هر کسی جذاب باشد و اغلب جوانان به محض این که به سن 18 سالگی می‌رسند، به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کرده و گواهینامه می‌گیرند. روند فعلی گرفتن تصدیق یا همان گواهینامه بدین صورت است که آزمون کتبی راهنمایی رانندگی را قبول می‌شوید و سپس برای آزمون با افسر باید اقدام کنید.

پایانی بر آموزش حضوری رانندگی

به تازگی سرهنگ محمدعلی زارعی اعلام کرده خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی در حوزه آموزش، آزمون و صدور انواع گواهینامه رانندگی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. به گفته معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا، در راستای هوشمندسازی خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تمام فرآیند آموزش و برگزاری آزمون تئوری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. وی افزود:

در دوران کرونا آموزش‌های رانندگی به صورت غیر حضوری برگزار می‌شد که در آینده نیز این آزمون‌ها تکمیل و به استثنای آزمون عملی رانندگی، بقیه مراحل الکترونیکی انجام خواهد شد.

پایانی بر آموزش و آزمون حضوری گواهینامه رانندگی

بنا بر گفته‌های علی زارع، قبلا که گواهینامه‌ها به صورت دستی صادر می‌شد، نظارتی بر فرآیند اخذ آزمون و مراحل آموزش صورت نمی‌گرفت، ولی با راه‌اندازی خدمات مجازی و تشکیل پرونده‌های آنلاین رفتار کارآموزان و متقاضیان دریافت گواهینامه با دقت بررسی می‌شود. وی تأکید کرد که قرار است گواهینامه‌ها نیز به صورت هوشمند صادر شوند. زارع افزود:

در حوزه خدمات صدور گواهینامه در 6 ماهه اول امسال 7 میلیون و 589 هزار و 55 فقره خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی به مردم ارائه شده است.

تاکنون 61 میلیون خدمت انجام شده است

به ادعای معاون فنی و مهندسی و خدمات ترافیکی فراجا، اداره راهنمایی و رانندگی امر خدمت‌رسانی به مردم را به صورت شبانه‌روزی ادامه می‌دهد و در این مسیر تعطیلی معنا ندارد. به گفته وی از سال گذشته تا به امروز حدود 61 میلیون و 645 هزار خدمت به مردم ارائه شده است.

پایانی بر آموزش و آزمون حضوری گواهینامه رانندگی

زارع همچنین خاطرنشان کرد که در 6 ماهه نخست امسال نیز 39 میلیون خدمت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است. این خدمات شامل حوزه‌های مختلفی نظیر شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک، خودروهای نو شماره، اسقاط پلاک، آموزش رانندگی، صدور گواهینامه و ترسیم کروکی تصادفات می‌شود. زارع ادامه داد:

در حوزه‌های شماره گذاری خودرو، نقل و انتقال خودرو، تعویض پلاک و خودروهای نو شماره روزانه 20 هزار خدمت در حال انجام است. پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی خدمات خود مراحل انجام شماره گذاری و نقل و انتقال و تعویض پلاک را الکترونیکی کرده و در حال حاضر در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و کرج 80 درصد امور به صورت غیر حضوری انجام می‌شود و در تلاشیم دامنه خدمات گسترده‌تر شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویدیوهای یک‌ساعته به تیک‌تاک می‌آیند