تکمیل بخش تأسیسات مسجد جامع ساری همچنان امروز و فردا می‌شود|لزوم حضور مسئولین در نمازهای جماعت


تکمیل بخش تأسیسات مسجد جامع ساری همچنان امروز و فردا می‌شود|لزوم حضور مسئولین در نمازهای جماعت

آیت الله صدوقی مازندرانی با ابراز گلایه مندی از عدم تکمیل بخش تاسیسات مسجد جامع ساری، گفت: الآن مردم و نمازگزارانی که به مسجد می‌آیند در هنگام حضور در مسجد و همچنین ادای نماز، در سرما هستند و سیستم گرمایشی وجود ندارد و به این نمازگزاران سخت می‌گذرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله العظمی مرتضی صدوقی مازندرانی«دام ظله» امشب (۲۱آبان) در حاشیه بازدید سید محمود حسینی پور، استاندار مازندران از مسجد جامع ساری با بیان اینکه توصیه به حق و توصیه به صبر و بیان امربه معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآن کریم آمده، اظهار کرد: بیان امر به معروف و نهی از منکر توصیه به صبر و حق است.


این عالم برجسته استان مازندران بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر به این جهت است که اگر انسان کارهایی را انجام نمی دهد وی را به انجام آن کار شایسته ترغیب کنند و از گناه و معصیت باز دارند.

وی با بیان اینکه خیر فرد در توصیه به حق و صبر است، گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی با فعالیت زیادی که توسط پیشینیان ما شده شکل گرفت حفط این نظام هم ضرورت دارد.

آیت الله صدوقی مازندرانی تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم ضعف ها را برطرف کنیم، باید شعائر اسلامی در بین مردم محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه در این سال های بعد از انقلاب اسلامی استان مازندران استاندار های زیادی را به خود دیده است، باید ارتباط مسئولین با مردم و روحانیت بیشتر بود، گفت: محمد اسلامی استاندار اسبق مازندران نماز را در مسجد جامع و رانندگان ساری اقامه می کردند. توقع برای همه مؤمنین است که مسئولین و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان در نماز جماعت مساجد شرکت کنند.

آیت الله صدوقی مازندرانی به پیشینه مردمان اهل ساری، آمل و نور بعنوان شهرهایی که عالم پرورهستند اشاره کرد و افزود: همت استاندار مازندرانی که اهل شهر نور زادگاه علمای برجسته همانند شیخ فضل الله نوری است برای حضور در جمع نمازگزاران و مساجد باید افزون تر باشد.



وی به آتش سوزی مسجد جامع ساری اشاره کرد و گفت : مسئولین وقت در سال ۱۳۹۷ همت کردند بعد ۱۴ماه نماز جماعت در این مکان اقامه شد.اما با توجه به اینکه ساری پایتخت گردشگری سازمان اکو است باید از ظرفیت مساجدی نظیر مسجد جامع ساری و مسجد ساه عباس صفوی فرح آباد ساری برای حضور مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بهره گرفته شود.

این عالم برجسته دینی با ابراز گلایه مندی از عدم تکمیل بخش تاسیسات مسجد جامع ساری، گفت: الآن مردم و نمازگزارانی که به مسجد می‌آیند در هنگام حضور در مسجد و همچنین ادای نماز، در سرما هستند و سیستم گرمایشی وجود ندارد و به این نمازگزاران سخت می‌گذرد.

وی اذعان کرد: اگر مسئولین همت کنند مشکل سرمایش و گرمایش این مسجد مرتفع شود اگر مردم ببینند در حال انجام است پای کار می آیند و کمک می کنند.

پایان پیام/286

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برگزاری مراسم ترحیم همسر شهیدمطهری در مسجد اعظم قلهک