پلیس: 4 دانشجونما مقابل دانشگاه کردستان بازداشت شدند/ پروژه کشته‌سازی انجام داده بودند


پلیس: 4 دانشجونما مقابل دانشگاه کردستان بازداشت شدند/ پروژه کشته‌سازی انجام داده بودند

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: چهار نفر از دانشجونما‌های اغتشاشگر که با ایجاد راهبندان در دانشگاه کردستان قصد آشوب داشتند، بازداشت شدند.

سردار علی آزادی از بازداشت چهار نفر جلوی درب ورودی دانشگاه کردستان خبر داد و اظهار داشت: این افراد دانشجویان را به فراخوان و آشوب دعوت می‌کردند که با تعقیب و گریز و هوشیاری ماموران یگان ویژه امشب شناسایی و دستگیر شدند.

گفتنی است که در روز‌های اخیر، تجمعات گسترده‌ای در دانشگاه کردستان برگزار شد. رئیس این دانشگاه نیز استعفا کرده بود. اساتید این دانشگاه نیز تجمعی برگزار کرده بودند. امروز نیز در این دانشگاه، دانشجویان در اعتراض نسبت به حوادث اخیر در شهر‌های کردنشین، تجمع کرده بودند. برخی مدعی شده بودند که نیرو‌های امنیتی وارد این دانشگاه شده بودند.

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: این عده از اغتشاشگر اراذل و اوباش که دانشجو نبودند با سلاح و با هدف ایجاد آشوب در محله قرادیان بهاران که یکی از ورودی‌های دانشگاه کردستان هم در این مسیر است، اقدام به اجرای پروژه کشته‌سازی از دانشجویان، روشن کردن آتش و تخریب اموال عمومی می‌کردند. سه دستگاه خودرو همراه نیز از این افراد کشف و توقیف شد، همچنین از داخل این خودرو‌ها سلاح جنگی وینچستر تاشو، ۴۰ عدد فشنگ ساچمه وینچستر، لاستیک فرسوده، بطری‌های بنزین و کوکتل مولوتوف هم کشف شده است. پس از بررسی‌ها مشخص شده که دستگیرشدگان با این سلاح‌ها پروژه کشته‌سازی را انجام داده بودند. این اغتشاشگران این اقدام جنایتکارانه را انجام و آن را گردنِ نیرو‌های انتظامی و سپاه می‌انداختند.

آزادی با بیان اینکه جانمان را برای تامین امنیت اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان فدا می‌کنیم، تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای به امنیت شهروندان عزیز وارد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند