در حق شهید بایندر جفا کردیم


در حق شهید بایندر جفا کردیم

شلیلیان با بیان اینکه شهید بایندر نماد غیرت و میهن پرستی است، گفت: برای ساخت فیلم شهید بایندر با سه فرمانده نیروی دریایی جلساتی داشتیم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست نقد و بررسی کتاب کرانه های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند نوشته ایرج افشار سیستانی امروز شنبه 12 آذر با حضور امیرحسین صیرفی زاده پژوهشگر، رضا جهانفر نویسنده و ایرج افشار سیستانی در سرای کتاب موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

عبدالرحمن شلیلیان در این نشست گفت: کار کتاب خلیج فارس اثر شهید بایندر در سال 1390 تمام شد. در این کتاب مباحث بسیاری از مرز خرمشهر تا چابهار از هر حیث بررسی شد. تحقیقات، میدانی و سنگین بود. در فصل آخر کتاب خلیج فارس دیدگاه های سیاسی بیان شده است.

این مستندساز با بیان اینکه کتاب کرانه های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند جزء نیازهای ماست، عنوان کرد: شهید بایندر در کتاب خلیج فارس گفته است که ما ظرفیت های بسیاری از سرزمین مان را زمین گذاشتیم و از آنها استفاده نمی کنیم. کتاب خلیج فارس پیشرو بوده است که توسط شهید بایندر نوشته شد. کتاب کرانه های مکران به روز تر است.

وی در مورد کتاب بایندر زندگانی و عملکرد شهید دریابان غلامعلی بایندر اظهار داشت: بایندر شخصیت تابوشکن بود. چاپ کتاب در مورد این شخصیت نیز یک نوع تابوشکنی بوده است. وقتی دست خط های شهید بایندر را می خواندم، دیدم که او آدمی بوده که خلاف جهت حرکت می کرده، حرکت او متفاوت تر از فضای حاکم در دوره رضاشاه بوده است. شهید بایندر شخصیت معظم و فرهیخته ای داشته است.

این مستندساز در مورد ساخت فیلم خود در مورد شهید بایندر خاطرنشان کرد: برای ساخت این فیلم با سه فرمانده نیروی دریایی ارتش جلساتی داشتیم که به فرجام برسد. باید بگویم نیروی دریایی ارتش یک مقدار نسبت به پرداختن به شخصیت شهید بایندر کوتاهی کرده است. شهید بایندر نماد غیرت و میهن پرستی است و متاسفانه ما در حق او جفا کردیم.

گفتنی است، کتاب کرانه های مکران دروازه ورود به اقیانوس هند اثر ایرج افشار سیستانی مشتمل بر 608 صفحه از سوی دفتر پژوهش های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چاپ و روانه بازار شده است.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند