کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور


کشتار سالانه 5 هزار شتر قاچاق در کشور

مدیرعامل شرکت تعاونی شترداران خراسان رضوی گفت:سالانه بیش از ۵ هزار نفر شتر قاچاق از افغانستان و پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور و لاشه آن‌ها به استان‌های کرمان، خراسان رضوی، جنوبی و هرمزگان حمل می‌شود.

مهدی لقمانی اظهار داشت: خراسان رضوی دارای 120 واحد شترداری است که بیش از 9 هزار نفر شتر دراین واحدها وجود دارد که از این تعداد واحد شترداری 60درصد به صورت چرای آزاد و 40درصد در فضای مسقف تغذیه می شوند.

وی با بیان اینکه سالانه 13هزار تن گوشت شتر در کشور تولید می‌شود افزود: سالانه 10هزار و 500لیتر شیر شتر نیز در کشور تولید می‌شود که سهم خراسان رضوی از میزان تولید گوشت و شیر شتر 10درصد است.

لقمانی با بیان این مطلب که پیش ‌بینی می‌شود در 10سال آینده دام غالب کشور شتر باشد تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی شترداران ورود لاشه های شتر به صورت قاچاق از افغانستان و پاکستان است به طوری که سالانه بیش از 5 هزار نفر شتر قاچاق از افغانستان و پاکستان از طریق استان سیستان و بلوچستان وارد کشور و لاشه آن‌ها به استان های کرمان، خراسان رضوی، جنوبی و هرمزگان حمل می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد شترهای در اختیار عشایر خراسان رضوی 5 هزار و 955 نفر است که این تعداد شتر در 4 شهرستان خواف، کاشمر، سبزوار و بردسکن هستند.

مدیرعامل شرکت تعاونی شترداران خراسان رضوی گفت: 370 خانواده عشایر استان شتر پرورش می‌دهند و 75 درصد شتر استان در اختیار عشایر سه شهرستان استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری