طرز تهیه لوکوم هویج یک شیرینی سنتی خوشمزه که باید امتحانش کنید


در این بخش از تازه های آرگا با طرز تهیه لوکوم هویج که یک شیرینی خاصی ترکیه ای است، آشنا می شوید. این شیرینی طعم فوق العاده ای داشته و یک راحت الحلقوم مقوی است.

لوکوم یک شیرینی سنتی ساده است که با ترکیبات مختلف و طعم های متنوعی تهیه می شود. این شیرینی در واقع یک راحت الحلقوم بوده و شما می توانید در این بخش با طرز تهیه لوکوم هویج که یکی از انواع لوکوم های ترکیه ای است، آشنا شوید.

شیرینی های ترکیه ای از شیرینی های محبوب دنیا هستند و با طعم های فوق العاده خود محبوبیت زیادی دارند. از انواع شیرینی های ترکیه ای می توان به شیرینی تاتلی و شیرینی کمال پاشا اشاره کرد که طعم بسیار متنوع و خوشمزه ای دارند.

طرز تهیه لوکوم هویج یک شیرینی سنتی خوشمزه که باید امتحانش کنید

مواد اولیه:

  • هویج: یک کیلوگرم
  • شکر: یک لیوان
  • آرد نشاسته گندم: ۵ قاشق غذاخوری
  • وانیل: به میزان لازم
  • فندق درشت خرد شده: یک استکان

طرز تهیه لوکوم هویج:

همانطور که می دانید، ترکیب هویج در انواع کیک ها و شیرینی های فوق العاده خواهد بود. شما اگر این ترکیب را دوست دارید، می توانید در این بخش با طعم متنوعی از هویج آشنا شوید. برای داشتن این شیرینی فوق العاده باید ابتدا هویج ها را بشویید و بعد پوست کنید.

طرز تهیه لوکوم هویج یک شیرینی سنتی خوشمزه که باید امتحانش کنید

هویج ها را خرد کرده و به همراه یک لیتر آب درون قابلمه ای بریزید حالا روی حرارت بگذارید تا هویج ها بپزد و به خوبی نرم شود. بعد از اینکه هویج ها در قابلمه نرم شد، زیر آن را خاموش کرده و کنار بگذارید تا کمی خنک شود. هویج ها را درون یک آبکش بریزید تا آب اضافی آن خارج شود.

حتما در زمان آبکش کردن یک لیوان از آب اضافی آن را کنار بگذارید. هویج را به همراه مقداری آب درون میکسر یا غذاساز ریخته و به خوبی مواد را پوره کنید. شما برای این کار می توانید از گوشتکوب برقی یا معمولی هم استفاده نمایید. در این شیرینی حتما باید هویج ها به خوبی له شود تا بافتی لطیف داشته باشید.

طرز تهیه لوکوم هویج یک شیرینی سنتی خوشمزه که باید امتحانش کنید

در این مرحله از طرز تهیه لوکوم هویج باید پوره های هویج را درون ماهیتابه کمی تفت دهید تا آب های اضافی آن کمی تبخیر شود. حالا شکر و نشاسته را با یکدیگر ترکیب کرده و بعد به مواد درون ماهیتابه اضافه کنید. مواد را روی حرارت مدام هم بزنید تا زمانی که مواد بپزند.

زمانی که مواد به غلظت کافی رسید، از روی حرارت بردارید و مقداری وانیل و فندق خرد شده به ان اضافه نمایید. مواد را مجدد هم زده تا ترکیبی یکدست داشته باشند. حالا باید مواد را به ظرف منتقل کنید. لوکوم ها را درون ظرف بریزید. ابتدا درون ظرف را کمی چرب کرده یا مقداری آب برزید و آب اضافی را دور ریخته بعد مواد لوکوم را به ظرف منتقل کنید.

مواد را صاف کرده و به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار دهید تا بسته شود. لوکوم ها را برش داده و درون نارگیل بغلتانید. روی لوکوم ها را با مواد دلخواه مانند پودر پسته تزئین کنید. این شیرینی خوشمزه به همین سادگی آماده شد. نوش جان.

منبع : آرگا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی انواع متد رژیم فستینگ برای لاغری + نمونه رژیم فستینگ رایگان