طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی خوشمزه و مجلسی مثل آب خوردن


طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی با آرگا کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در این بخش دستور تهیه ساده ای از این ته دیگ را مطالعه کنید. این ته دیگ برای پذیرایی در مجالس و مهمانی شما بسیار مناسب است.

ته دیگ مجلسی برای اکثر ایرانی محبوبیت دارد. اگر می خواهید این ته دیگ فوق العاده را برای پذیرایی در مهمانی و مجالس خود تهیه کنید در این بخش با طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی همراه ما باشید. این ته دیگ بسیار ساده تهیه می شود.

تهیه انواعی از ته دیگ های خانگی کار بسیار ساده ای است. شما می توانید در آرگا با طرز تهیه ته دیگ زعفرانی و ته دیگ کاهو آشنا شوید. این نوع ته دیگ بسیار متنوع بوده و طعم و مزه ای فوق العاده ای دارد.

طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی خوشمزه و مجلسی مثل آب خوردن

مواد اولیه:

  • زرده تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن: یک سوم پیمانه
  • ماست پر چرب: یک چهارم پیمانه
  • زعفران: به میزان لازم
  • آب: یک چهارم پیمانه
  • پودر سیر و پودر پیاز: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی خوشمزه و مجلسی مثل آب خوردن

طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی:

درون یک ظرف زرده تخم مرغ، ماست پر چرب، زعفران دم کرده، روغن و در صورت تمایل پودر سیر و پودر پیاز را با یکدیگر ترکیب کرده و هم بزنید. حالا باید مقداری نمک به مواد افزوده و یک چهارم پیمانه هم به آن آب اضافه کنید. بعد از اینکه مواد با یکدیگر ترکیب شد و یکدست شدند، باید سراغ دم کردن برنج بروید.

مقداری برنج را به همراه آب درون قابلمه ریخته و بعد از دم کشیدن، آبکش کنید. برای داشتن یک ته دیگ مجلسی و عالی باید برنج را کمی زنده تر بردارید. کف یک قابلمه را مقداری روغن ریخته و بعد از داغ شدن مواد آماده شده را درون قابلمه بریزید. بهتر است از یک قابلمه نسوز استفاده کنید تا ته دیگ شما به شکل کامل از قابلمه خارج شود.

طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی خوشمزه و مجلسی مثل آب خوردن

در این مرحله از طرز تهیه ته دیگ تخمه مرغی مواد را در کف قابلمه صاف کرده و به طور یکنواخت در ته قابلمه صاف کنید. برای این ته دیگ بهتر است از مقدار کافی روغن استفاده نمایید. روغن زیاد در این ته دیگ موجب شدن می شود و روغن کم نیز موجب سوختن ته دیگ خواهد شد. حالا مابقی برنج ها دم کشده را روی ته دیگ ریخته و روی حرارت بگذارید تا پخته شود.

حرارت گاز برای این ته دیگ باید به میزان لازم باشد. حرارت بالا موجب شده تا ته دیگ شما بسوزد. مدت زمان دم کشیدن برنج برای این ته دیگ کافی است. حالا می توانید بعد از چند دقیقه ای ته دیگ را از ظرف خارج کرده و در دیس بگذارید. به همین سادگی یک ته دیگ مجلسی و عالی دارید.

منبع : آرگا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سالادی که ایرانی‌ها دیوانه‌وار عاشق آن هستند!