طرز تهیه پلو سه رنگ غذای ایرانی سنتی و خوشمزه


پلو سه رنگ یکی از پلو های سنتی کشور ایران است که دارای طعم و عطر فوق العاده ای است. همانطور که از نامش پیدا است این پلو دارای ۳ رنگ و با استفاده از تن ماهی به راحتی در خانه تهیه می گردد.

پلو سه رنگ یکی از پلو های سنتی ایران است که در در اکثر شهر های ایران تهیه می گردد. شوید و تن ماهی به این پلوی سنتی طعم بسیار فوق العاده ای می دهند که از میل کردن آن لذت می برید. این پلوی سه رنگ علاوه بر خوشمزه بودن در مدت زمان نسبتا کمی تهیه می شود که این توجه افراد زیادی را به خود جذب کرده. در این مطلب طرز تهیه پلو سه رنگ قرار دارد.

برای تهیه پلو سه رنگ نیاز به مواد اولیه زیادی ندارید و می توان با استفاده از ۵ مواد اولیه البته به جز ادویه ها آن را در خانه تهیه کرد. این پلوی خوشمزه را می توانید در وقت هایی که زمان بسیاری برای تهیه غذا ندارید و اما می خواهید یک غذای ایرانی فوق العاده عالی و جدید را میل کنید تهیه پلوی سه رنگ بهترین انتخاب است.

طرز تهیه پلو سه رنگ غذای ایرانی سنتی و خوشمزه

مواد لازم

  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • تن ماهی ۱ عدد
  • برنج ۲ پیمانه
  • شوید ۱/۴ پیمانه
  • زعفران دم شده به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
  • پاپریکا و زردچوبه به مقدار لازم
  • تخم گشنیز به مقدار لازم

طرز تهیه پلو سه رنگ غذای ایرانی سنتی و خوشمزه

طرز تهیه پلو سه رنگ سنتی

ابتدا برای تهیه پلو سه رنگ سنتی و خوشمزه تن ماهی را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون ماهی تابه و یا قابلمه با مقداری آب قرار دهید تا به جوش بیاید. پس از پخته شدن تن ماهی درب آن را باز کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود. در ادامه پیاز را پوست کرده و نگینی خرد کنید.

یک تابه مناسب بردارید و درون آن به مقدار لازم روغن بریزید و پیاز های نگینی خرد شده را به تابه بی افزایید. پس از سبک و شیشه ای شدن پیاز، پاپریکا، نمک و فلفل را به آن بی افزایید و تا حدی که مخلوط شوند هم بزنید. سپس سیر ها را پوست کرده و همراه پیاز سرخ کنید.

در این مرحله تن ماهی را داخل همان ماهی تابه که درون آن پیاز را تفت دادید بریزید و تا حدی که مخلوط و یکدست شوند هم بزنید. اگر دوست دارید پر چرب و روغنی باشد می توانید روغن تن ماهی را نگیرید اما اگر می خواهید کم چرب باشد روغن آن را بگیرید.

در مرحله چهارم برنج را به همراه کمی نمک حداقل ۳۰ دقیقه نم کنید. سپس درون قابلمه ای را تا نیمه آب کنید و بر روی حرارت قرار دهید چپس از جوش آمدن برنج را بی افزایید و حواستان باشد زمانی که به حد کافی نرم شد آن را آبکش کنید و صافی را تکان دهید.

حالا برنج را به سه قسمت تقسیم کنید و در یکی شوید بریزید و در دیگری مقداری زعفران بریزید و در قسمت آخر چیزی نریزید و بگذارید تا ساده بماند. در ادامه یک قابلمه مناسب بردارید و ته آن را چرب کنید، حالا قسمت زعفرانی را در قابلمه بریزید و صاف کنید.

در وسط، قسمت ساده را ریخته و بر روی برنج ساده تن ماهی را بریزید و فشرده کنید. در آخر ثقسمت شوید دار را بی افزایید و دوباره فشرده و صاف کنید. در آخر قسمت شوید دار را بی افزایید و کاملا صاف و فشرده کنید. سپس پلو را به مدت ۳۵ الی ۴۰ بر روی حرارت ملایم قرار دهید.

طرز تهیه پلو سه رنگ غذای ایرانی سنتی و خوشمزه

می توانید ای پلو خوشمزه را در سینی و یا ظرف مورد نظر برگردانید و آن را سرو نمایید. برای تزئین می توان از زرشک استفاده کرد. برای مشاهده انواع پلو های خوشمزه می توان بر روی لینک قرار داده شده در مطلب کلیک کرد.

منبع : آرگا

برچسب : انواع پلو

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان