بازگشت گلادیاتور؛ تغییر ساختار فنی تیم فرمول یک مرسدس


این تغییر که بخشی از مجموعه تغییراتی است که تیم برای بازگشت به خط مقدم فرمول یک ایجاد می‌کند سبب شده که جیمز آلیسون به سمت مدیر فنی (Technical Director) و مایک الیوت به سمت مدیر ارشد فنی(CTO) برسد. این تغییر جسورانه، که 20 ماه پس از انتقال آلیسون...

این تغییر که بخشی از مجموعه تغییراتی است که تیم برای بازگشت به خط مقدم فرمول یک ایجاد می‌کند سبب شده که جیمز آلیسون به سمت مدیر فنی (Technical Director) و مایک الیوت به سمت مدیر ارشد فنی(CTO) برسد.

این تغییر جسورانه، که 20 ماه پس از انتقال آلیسون به سمت مدیر ارشد فنی انجام شد، توسط الیوت انجام شد که به این نتیجه رسید که مهارت‌هایی که او داشت برای موقعیت او به عنوان مدیر فنی مناسب نیست.

با توجه به اینکه تیم پس از شروع دشوار فصل 2023، الیوت با آلیسون موافقت کرد که اگر سمت های خود را با یکدیگر تغییر دهند، وضعیت بهتری خواهند داشت.

مدیر تیم مرسدس، توتو ولف گفت:

این تغییر به دلیل نقشی که مایک الیوت بر فرایند انجام کار داشت، انجام شد. به همین دلیل، ما نقش ها را تغییر دادیم و مایک به سمت CTO رسید، زیرا او از لحاظ علمی، ذهن بسیار قدرتمندی دارد. جیمز آلیسون نیز به سمت مدیر فنی خود بازگشته و به مایک گزارش می دهد.

در حالی که نقش قبلی آلیسون به عنوان CTO به این معنی بود که او فقط سه روز در هفته کار می کرد، اما فعالیت الیوت تمام وقت خواهد بود. همچنین قابل درک است که آلیسون سطحی از مشارکت در پروژه جام آمریکا(مسابقات قایقرانی) را که در زمان خود به عنوان CTO روی آن کار می کرد، حفظ خواهد کرد.

ولف افزود:

ارزیابی مایک که بسیار تحسین برانگیز بود، این بود که با حضور جیمز یک گلادیاتور در میدان داریم و افراد تیم حاضرند با او و برای او از آتش عبور کنند.

مایک به این نتیجه رسید که روش برخورد او با مسائل و مجموعه مهارت‌های او، به بهترین وجه در توسعه سازمان در آینده تیم استفاده می‌شود: از قابلیت‌های فنی گرفته تا منابع انسانی و کنار هم قرار دادن ساختاری که می‌تواند برای سال‌های آینده موفق باشد.

این تغییر در مورد ایجاد ساختاری است که می تواند به طور پایدار در نسل های بعدی موفقیت آمیز باشد. ما شاهد تغییرات عظیمی در پیشرفت های فنی، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین هستیم.

در عین حال، باید به این موضوع توجه کرد که چگونه یک تیم فرمول یک مدرن سازماندهی و ساختاردهی می شود و چه نوع نوآوری را می‌توان به آن وارد کرد.

مایک خود را در آنجا می‌بیند و بدیهی است که او یک مهندس فوق‌العاده توانا، بسیار معتبر و مورد احترام در تیم است. وی قرار است که یک مربی و شریک مبارزه برای بزرگ‌ترین افراد تیم شود.

من در واقع بسیار خوشحالم که مایک به تنهایی این تصمیم را گرفت تا خودش را در این نقش قرار دهد، هم او و هم جیمز به این نتیجه رسیدند.

مرسدس همچنین مشخصات شغلی طراحان ارشد خود را تغییر داده است تا تیم را با مسئله مرتبط با سقف بودجه تطبیق دهد.

ولف افزود:

جان اوون به عنوان طراح ارشد، مشخصات شغلی بسیار متفاوتی تحت سقف بودجه داشت، زیرا علاوه بر بخش خلاقانه طراحی یک ماشین، شما یک تن کار اضافی نیز به عهده دارید. آنچه اتفاق افتاد این بود که طراح اصلی، مدیریت سقف بودجه را به عهده داشت.

بنابراین، ما نقش بین افراد را تقسیم کرده ایم. جان به عنوان طراح اصلی باقی می ماند، اما (معاون او) جاکومو تورتورا را موظف کرده ایم تا مدیر مهندسی شود.

این بدان معناست که جان می‌تواند روی ویژگی‌های طراحی خودرو تمرکز کند و جاکومو به دفتر طراحی و توسعه سازمانی رسیدگی کند.

ولف گفت که بازگشت آلیسون به عنوان مدیر فنی باعث خواهد شد که تیم به مسیر توسعه فعلی خود ادامه دهد:

ما یک مسیری را الان داریم و معتقدیم که این مسیر درست است، صرفا افراد متفاوت و ساختار متفاوت مدیریتی ایجاد شد.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟