نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت به میزبانی پارک ملی گلستان در حال برگزاری است. به گفته دبیر این همایش، ۱۰۱ مقاله در شش محور اصلی به دبیرخانه واصل و ۷۹ مقاله پذیرش شده است؛ ۲۰ مقاله نیز طی سه روز...

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت به میزبانی پارک ملی گلستان در حال برگزاری است. به گفتهنخستین همایش ملی پارک‌های ملی و مناطق تحت حفاظت دبیر این همایش، ۱۰۱ مقاله در شش محور اصلی به دبیرخانه واصل و ۷۹ مقاله پذیرش شده است؛ ۲۰ مقاله نیز طی سه روز برگزاری همایش به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

سید محمود قاسم پوری اضافه کرد: دو سخنرانی نیز از سوی "سباستین اشمیت" بنیانگذار و مدیر عامل FINC آلمان و نیز "اهانی" نائب رئیس کمیسیون جهانی مناطق حفاظت شده IUCN درباره اهمیت ذخیره گاه‌های زیست کره به صورت برخط انجام می‌شود.

دکتر اکبری، معاون زیست طبیعی محیط زیست کشور نیز در افتتاحیه این همایش گفت: دیگر نمی‌توانیم به صورت سنتی، طبیعت کشور را حفظ کنیم و حفاظت طبیعت نیازمند فکر و عمل است.

وی افزود: باید تنوع زیستی را اقتصادی و بخشی از بار حفاظت را به جوامع محلی واگذار کنیم و به سوی حفاظت مشارکتی پیش رویم.

اکبری ادامه داد: قاچاق حیات وحش، بیماری ها، شکار، برداشت غیر مجاز، جزیره‌ای شدن زیست گاه‌ها با منابع ناکافی قابل رفع و رجوع نیست.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل در راستای اقتصادی کردن حفاظت و مشارکت، نبود قوانین و مقررات قانونی در موضوع حفاظت مشارکتی است.

معاون زیست طبیعی محیط زیست کشور یادآور شد: باید در اکوتوریسم و بهره برداری پایدار از محیط زیست، حفاظت مشارکتی را نهادینه کنیم.

دکتر اکبری تأکید کرد: جامعه دانشگاهی باید در هدایت صحیح افکار عمومی درباره اقتصادی نمودن حفاظت و مشارکت مردم ایفای نقش کند و دستاورد‌های علمی دانشگاهی نیز با سرعت به سوی اجرا هدایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه