افتتاح مسجد «علی بن ابی طالب» در هرنه آلمان


افتتاح مسجد «علی بن ابی طالب» در هرنه آلمان

مسجد «علی بن ابی طالب» با حضور انجمن فرهنگی مراکش در شهر هرنه آلمان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از زایوسیتی نت، انجمن فرهنگی مراکش، مسجد علی ابن ابی طالب را در شهر هرنه آلمان برگزار کرد و در این مراسم، فرانک دودا ،شهردار این شهر، سرکنسول پادشاهی مراکش، نمایندگانی از کلیسای انجیلی و یهودی، محمد بانوح، رئیس شورای مرکزی مراکشی ها در آلمان و محمد حمامی، رئیس انجمن مراکشی در آلمان، روسای مساجد، جمعی از اساتید و ائمه جماعات و تعدادی از اعضای جامعه مراکش حضور داشتند.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری «عبدالرزاق المشیشی»آغاز شد و شیخ علی هادی، امام مسجد خوشامد گویی کرد و میمون الدمناتی، رئیس انجمن فرهنگی در این مراسم سخنرانی کرد. همچنین شهردار و سرکنسولگری مراکش نیز سخنرانی کردند.

رئیس انجمن فرهنگی مراکش از تلاش‌های عظیم اعضای انجمن و جامعه مراکشی در شهر هرنه در ساخت این بنای تمدن اسلامی مراکشی که قرار است این مسجد را به عنوان مکانی برای ملاقات و آشنایی بین مردم باشد، قدردانی کردند و این مسجد را مکانی برای تعامل بین ادیان خواند وهدف از ساخت آن را ترویج همزیستی مسالمت آمیز و نماد یکپارچگی دانست.

همچنین در بخشی از این مراسم، گفت و گوی دینی با حضور دکتر التیجانی بولعوالی از بلژیک، پروفسور احمد سامی، پروفسور محمد اصیلا، استاد مصطفی فتاح، امام محمد المحفوظ و امام بوجمعه برگزار شد و در پایان از حاضران در این مراسم پذیرایی شد.

پایان پیام/43

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مشخصات گوگل پیکسل 8 بر شایعات مهر تایید کوبید/ عکس