افرایش 10 درصدی گونه های شاخص جانوری در زنجان


افرایش 10 درصدی گونه های شاخص جانوری در زنجان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان،گفت: خوشبختانه در خصوص گونه های شاخص جانوری در زنجان  شاهد روند افزایشی در سال ۴۰۱ بودیم که به ۹۳۲ راس رسیده است که نشان از افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محمدرضا یافتیان ظهر روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه مردم آگاهی و اطلاعات زیادی اگر اطلاعات درست را به نسل خواهان اطلاعات به بدرستی ندهیم اطلاعات نادرست میتواند در مسیر انجام وظایف بازدارانده و انرژی خواه باشد قطعا ضربات و زیان های جبران ناپذیری را وارد کند.

وی با اشاره به اینکه ۵ ژوئن(۱۵ خرداد) روز جهانی محیط زیست نامگذاری شده است، افزود: این هفته از ۱۶ الی ۲۲ خرداد ماه در سال جاری در سطح کشور اجرا می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه یکی از اضلاع مثلث توسعه متوازن در کشور محیط زیست قرار دارد، بیان کرد: بحث های اقتصادی و رشد اجتماعی در این راستا باید با دیدگاه محیط زیستی ملاحضه شود.

یافتیان با بیان اینکه در مسئله محیط زیست حداقل ۵ روز مشخص وجود دارد که کمتر پدیده ای است که این تعداد روز خاص را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد؛ از جمله این روزها روز جهانی هوای پاک،روز جهانی آب، روز جهانی درختکاری، روز جهانی زمین پاک و روز جهانی محیط زیست است.

وی با بیان اینکه طبق قانون وظیفه ما حفاظت از محیط زیست برای نسل حاضر و آیندگان است، افزود: برای اینکه بتوانیم این وظیفه را به درستی انجام دهیم قانون هوای پاک با ضوابط اجرایی خاص تدوین شده است و قانون حفاظت از خاک نیز قانون جامعی است برای حفاظت از میراثی است که میلیون ها سال طول بکشد تا دردسترس بشر قرارگیرد و سایر قوانین از جمله شکار و صید در منطقه طبیعی و قانون مدیریت پسماند است که مسیر مشخصی برای اجرای قوانین است.

این مسئول با بیان اینکه طبق آمار طی ۷۳ سال گذشته ۹.۱ دهم میلیارد تن پلاستیک تولید شده است، افزود: از این مقدار ۶.۹ دهم میلیارد تن به زباله تبدیل شده است و در جهان پخش شده است و این پلاستیک ها ۳۰۰ سال طول میکشد تا تجزیه شود.
یافتیان با بیان اینکه در ایران جز ۲۰ کشور تولید کننده زباله پلاستیکی هستیم، اظهار کرد: باید موضوع پلاستیک جدی گرفته شود که در مهر سال ۱۴۰۱ موضوع حذف پلاستیک با ضخامت ۲۵ماکرون از سوی سازمان محیط زیست ابلاغ شد و در استان نیز مورد توجه لازم در صدور مجوز های استقرار برای تولید واحد های پلاستیکی قرار گرفت.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: در سه منطقه ماهنشان،طارم و سهرین گونه های شاخص جانوری وجود دارد که خوشبختانه شاهد روند افزایشی در سال ۴۰۱ بودیم که به ۹۳۲ راس رسیده است که نشان از افرایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

انتهای پیام/ نوری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند