جذابیت شرکت‌های آمریکایی برای باج‌گیران آنلاین کمتر شد


جذابیت شرکت‌های آمریکایی برای باج‌گیران آنلاین کمتر شد

کنترل کنندگان باج افزارها اکنون علاقه کمتری به شرکت‌های آمریکایی پیدا کرده و تلاش خود را روی مناطق خاص و صنایع خاص متمرکز می‌کنند.

جذابیت شرکت‌های آمریکایی برای باج‌گیران آنلاین کمتر شد

به گزارش ایران اکونومیست، گزارش جدید شرکت "نورد لاکر" (NordLocker) حاکی از آن است که شرکت‌ها در آمریکا، همچنان هدف شماره یک گروه‌های باج‌گیر سایبری هستند اما مناطق دیگر هم محبوبیت فزاینده‌ای بین آنها پیدا کرده‌اند.

تجزیه و تحلیل حملات باج افزاری که در فاصله سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۳ انجام شدند، نشان می‌دهد شرکت‌های آمریکایی در سال ۲۰۲۲، هدف ۸۷۶ حمله قرار گرفتند که کمتر از ۱۲۳۷ مورد در سال پیش از آن بود.

به گفته محققان امنیتی، ممکن است به نظر برسد که گروه‌های باج افزاری، شبکه گسترده‌تری را ایجاد می‌کنند اما در واقع تلاشهای خود را متمرکز می‌کنند. شرکت‌های ۱۰۲ کشور در سال ۲۰۲۱، هدف حملات باج افزاری قرار گرفته بودند اما در سال ۲۰۲۲، شمار کشورهای هدف این حملات، به ۹۱ کشور کاهش پیدا کرد.

تغییراتی در میان صنایع محبوب گروه‌های باج گیر وجود داشته است. در سال ۲۰۲۱، بخش تولید، محبوب‌ترین هدف این گروه‌ها بود و هدف ۲۲۳ مورد حمله قرار گرفت اما سال گذشته، بخش ساخت و ساز با ۱۴۲ حمله انجام شده، در رتبه نخست قرار گرفت. در مجموع شمار حملات باج افزاری در سراسر جهان، در فاصله سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، کاهش یافت و از ۲۷۰۲ مورد، به ۲۲۵۷ مورد رسید.

مدیر محصول "نورد لاکر" گفت: ما متوجه شدیم شرکت‌های مالی، نگرانی بیشتری نسبت به امنیت سایبری پیدا کرده‌اند و شرکت‌های این بخش، شاهد افزایش حملات سایبری بوده اند. از نظر تعداد حملات سایبری انجام شده، شرکت‌های مالی از رتبه ششم در سال ۲۰۲۱، به رتبه دوم در سال ۲۰۲۲ صعود کردند.

بر اساس گزارش وب سایت تِک رادار، فعال‌ترین گروه باج گیر در سال میلادی گذشته، "لاک بیت" (LockBit) بود که در ۷۲۳ حمله در سراسر جهان دست داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند