گرامیداشت شهادت امام باقر درجمع زائران بیت الله الحرام


گرامیداشت شهادت امام باقر درجمع زائران بیت الله الحرام

مراسم سوگواری شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) با حضور زائران ایرانی درجوار بیت الله الحرام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم سوگواری شهادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام محمد باقر(ع) با حضور زائران ایرانی درجوار بیت الله الحرام برگزار شد.

این مراسم در حالی در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد که این روزها همه زائران ایرانی در مکه مکرمه هستند و مدینه منوره خالی از خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت است تا بر مزار نورانی امام باقر(ع) و ائمه غریب بقیع اشک بریزند.


حجت الاسلام ناصر رفیعی در این مراسم با استناد به روایات، به مراجعات به امام باقرع) در زمینه های مختلف اشاره کرد و آن را نمایانگر علم وآگاهی امام باقر(ع) دانست که لقب باقرالعلوم را به خود اختصاص داده اند.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ذکر سه حکایت از امام باقر(ع) پرداخت و پیام آن را کنترل دو قوه شکم و شهوت ، لزوم رعایت حق الناس و اینکه با توبه حق الناس ساقط نمی شود و نقش تأثیرگذار تولّی و تبرّی (دوستی با دوستان اهل بیت و دشمنی با دشمنان آنها) در سرنوشت انسان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: حج دو فلسفه مهم دارد اینکه روح تسلیم را زیاد و اراده و عظم را قوی می کند.


در پایان این مراسم، مراسم مرثیه سرایی با حضور مداح اهل بیت عصمت و طهارت مهدی سروری برگزار شد و زائران حریم امن الهی بر غربت امام باقر(ع) گریستند.

پایان پیام/47

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغاز پخش مجله صبحگاهی «تسنیم» از رادیو قرآن