همایش بین المللی «قرآن ما، عزت ما» در دفاع از قرآن کریم برگزار شد


همایش بین المللی «قرآن ما، عزت ما» در دفاع از قرآن کریم برگزار شد

۱۵ نهاد رسانه‌ای همایش بین المللی مجازی را با عنوان «قرآن ما، عزت ما» برای حمایت از کتاب الهی و مقابله با هتک حرمت آن برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری مطالعات رسانه ای انسان، 15 نهاد رسانه‌ای عربی اسلامی روز گذشته(سه شنبه 13 تیر 1402) همایش مجازی بین المللی را با عنوان «قرآن ما، عزت ما» برای حمایت از کتاب الهی و ایستادگی دربرابر حملات نفرت انگیز که قرآن را هدف قرار داده است، برگزار کردند.

این همایش مجازی از شبکه‌های مختلف از جمله «وطن» مصر، «یرموک» اردن، «حلب الیوم» سوریه، «الانیس» الجزائر، «مرابطون» موریتانی، شبکه ماهواره‌ای«دعوت» مصر، «القدس الیوم» فلسطین، شبکه ماهواره‌ای «طیبه»، رادیو«مسک»، شبکه ماهواره‌ای «التناصح» لیبی، « المنبر» اتیوپی، «حق» عراق، «رِهبر» ترکیه، «نیو آفریقا» و خبرگزاری ترکیه‌ای «ایلکا» به طور مشترک پخش شد.

در این همایش علمای دینی، مبلغان، اندیشمندان، نمایندگان نهادهای بیش از 25 کشور جهان شرکت کردند. بیانیه پایانی این همایش، از امت عربی و اسلامی خواست کمپین‌هایی را برای تحریم محصولات سوئدی به راه بیندازند و از طریق شبکه‌های ارتباط اجتماعی در یاری کتاب الهی و معرفی آن با تمام ابزارهای موجود مشارکت کنند.

شرکت کنندگان در این همایش از همه نهادها، سازمان‌ها و ملت‌ها هتک حرمت قرآن که به دست یک افراط گر با حمایت پلیس سوئد در مقابل مسجد اصلی استکهلم رخ داد، محکوم کنند.

همچنین دولت‌ها و ملت‌های عربی و اسلامی نباید تنها به محکوم کردن بسنده کنند، بلکه باید گام‌های عملی را به منظور احترام به احساسات مسلمانان در سراسر جهان و لزوم فعال سازی قوانین جرم انگاری اهانت به ادیان و ترغیب غرب به تدوین قوانین مشابه در کشورهایشان بردارند.

شرکت کنندگان بر حرمت همه مقدسات واعتقادات تاکید و اعلام کردند: هرگونه تعرض به هرکدام از مقدسات، آزادی بیان نیست. به همین دلیل کشورهای عربی و اسلامی باید به علما و مبلغان اجازه دهند تا قرآن کریم را تبیین کنند و ترجمه صادقانه‌ای به زبان‌های مختلف از قرآن کریم ارایه شود.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر عروسکی الیزابت داعشی پایتخت / نیلوفر رجایی فر چه بود و چه شد ! + عکس ها