یک پاور بانک چند بار گوشی را شارژ میکند؟


یک پاور بانک چند بار گوشی را شارژ میکند؟

یکی از سوالاتی که در زمان خرید پاور بانک مطرح می‌شود، این است که یک پاور بانک چند بار گوشی را شارژ میکند؟ اطلاع از این موضوع باعث می‌شود تا در خرید محصول مورد نظر خود، تمایز قائل شده و احتمالا مایل خواهید بود که یک پاور بانک با قابلیت چند بار شارژ کردن گوشی تلفن همراه را انتخاب کنید.

در اینجا به دنبال پاسخ این سوال هستیم تا ببینیم یک پاور بانک چند بار شارژ میکنه و چطور می‌توان در خرید پاوربانک به سراغ بهترین محصول به لحاظ کارایی رفت. با ما همراه باشید.

ظرفیت شارژ پاوربانک چقدر است؟

زمانی که برای خرید یک پاور بانک اقدام می‌کنید، به جز برند سازنده؛ فاکتور مهم دیگری که برای شما تعیین کننده خواهد بود، ظرفیت شارژ محصول است. به طور مثال شما ممکن است تصمیم به خرید پاور بانک با ظرفیت 10000 میلی آمپر بگیرید. در این صورت انتظار خواهید داشت که پاوربانک، گوشی تلفن همراه شما را چند بار شارژ کند؟ بیایید در نظر بگیریم که باطری گوشی تلفن همراه شما، ظرفیت 3000 میلی آمپر ظرفیت دارد. در این صورت یک پاور بانک 10000 میلی آمپرساعت، طبق انتظار شما باید گوشی را 3 بار کامل شارژ کرده و در نهایت نیز پاوربانک نزدیک به 1000 میلی آمپر شارژ اضافه داشته باشد.

اما واقعیت چیز دیگری است.

یک پاور بانک چند بار گوشی را شارژ میکند؟

در اکثر مواقع تعداد دفعات شارژ کردن گوشی توسط پاوربانک، کمتری از چیزی است که در این محاسبات ریاضی دیدیم. به واقع علت بسیار ساده است. هر یک از پاوربانک‌هایی که در بازار موجود است؛ حتی برندهای مشهور و گران قیمت، دارای یک ظرفیت اسمی هستند که با ظرفیت واقعی آن‌ها متفاوت است. اما در نهایت برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه یا تبلت خود، از ظرفیت واقعی پاوربانک استفاده خواهید کرد.

به طور مثال در صورتی که یک پاوربانک 20000 میلی آمپر ساعتی خریداری کنید، این عدد به ظرفیت اسمی آن مربوط است. اما ظرفیت واقعی این پاوربانک، ممکن است چیزی بین 16000 تا 17000 میلی آمپر باشد. به این ترتیب برای شارژ کردن گوشی تلفن همراه خود، باید ظرفیت واقعی پاوربانک را تقسیم بر ظرفیت باطری گوشی کنید.

ظرفیت گوشی تلفن همراه یا تبلت

لازم به یادآوری است که تعداد دفعات شارژ گوشی توسط پاوربانک، به جز ظرفیت خود پاوربانک، به ظرفیت باطری گوشی نیز بستگی دارد. از این رو برای محاسبه تعداد دفعات شارژ گوشی تلفن همراه توسط پاوربانک، باید حتما هر دو این موارد را در نظر بگیرید.

هدررفت شارژ پاوربانک

در نظر داشته باشید که به جز موضوع ظرفیت شارژ اسمی و واقعی، بخشی از شارژ ذخیره پاوربانک نیز در طول فرایند شارژ، به هدر می‌رود. از این رو به اندازه‌ای نیز از محاسبات اولیه به این شکل فاصله (البته فاصله‌ای نه چندان زیاد) خواهیم داشت.

نکته مهم: لازم به ذکر است که اگر پاوربانک را در زمان شارژ کردن گوشی یا تبلت، در جایی قرار دهید که گرم شده و خنک سازی آن به سختی صورت بگیرد، میزان هدررفت شارژ و انرژی آن به مراتب کاهش پیدا خواهد کرد.

افزایش ظرفیت شارژ پاوربانک

یک پاور بانک چند بار گوشی را شارژ میکند؟

تکنیک‌ها و ترفندهای ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید از طریق آن‌ها، تعداد دفعات استفاده از پاوربانک را افزایش دهید. از جمله این ترفندها، موارد زیر قابل توجه هستند:

  1. حتما برای شارژ تلفن همراه خود با استفاده از پاوربانک، دو دستگاه را در جایی قرار دهید که تهویه خوبی داشته باشد. به این شکل با جلوگیری از هدررفت انرژی، تعداد دفعات شارژ حداقل به اندازه استاندارد پاوربانک می‌رسند.
  2. توجه داشته باشید که پاوربانک روشن باید در یک سطح با دمای معتدل (نه گرم و نه سرد) قرار داشته باشد. به این صورت توان شارژ کردن آن به حداکثر رسیده و کمترین میزان هدردهی ظرفیت شارژ را خواهد داشت.
  3. برای خرید پاوربانک به سراغ برندهای شناخته شده و معتبر بروید تا از کیفیت عملکرد دستگاه و نزدیک بودن شارژ واقعی به شارژ اسمی، اطمینان خاطر داشته باشید.
  4. حتما از کابل مطمئن و سالم برای شارژ گوشی تلفن همراه یا تبلت خود از طریق پاوربانک استفاده کنید. هر چه قدر کابل طول کمتری داشته باشد، کیفیت عملکرد بالاتری در شارژ داشته و میزان هدردهی را نیز به حداقل می‌رساند.
  5. در هر بار شارژ کردن پاوربانک، پیش از پر شدن کامل ظرفیت آن (بین 80 تا 85 درصد شارژ)، آن را از منبع شارژ جدا کنید.
  6. هرگز اجازه ندهید که باطری پاوربانک شما کاملا خالی شده و سپس برای شارژ کردن آن اقدام کنید. حتما لازم است که پیش از تخلیه شدن کامل ظرفیت پاوربانک (زمانی که به باقی مانده 20 درصد شارژ نزدیک می‌شود)، باید آن را شارژ کنید.

کلام آخر

با در نظر گرفتن نکات بالا و رعایت کردن آن‌ها، این سوال که پاور بانک چند بار گوشی را شارژ میکند، به حداکثر جواب خود با توجه به ظرفیت پاوربانک و ظرفیت باطری گوشی تلفن همراه شما، نزدیک می‌شود. شما چه نظر و تجربه‌ای در این باره دارید و برای آن که بتوانید ظرفیت شارژ پاوربانک خود را افزایش دهید تا به حال از چه ترفندهایی استفاده کرده‌اید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به بحث و اشتراک بگذارید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اجتماع دانشگاهیان در مراسم یادبود «شهدای خدمت» در مسجد دانشگاه تهران