مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری


مزیت‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی که دانش یا فرصت کافی برای خرید و فروش مستقیم سهام یا سایر دارایی‌ها را ندارند، محسوب می‌شوند. وجود انواع مختلفی از صندوق‌ها، سبب شده تا گزینه مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای سرمایه‌گذاری افراد با سلایق مالی متفاوت باشند.

امروزه، با پیشرفت ارتباطات و توسعه دانش مالی، آگاهی افراد درباره صندوق های سرمایه گذاری افزایش یافته و انواع مختلف این صندوق‌ها به یکی از گزینه‌های جدی و بسیار رایج سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تبدیل شده‌اند. همه افراد با هر سطحی از ریسک‌پذیری، دانش و میزان سرمایه، می‌توانند صندوقی مناسب خود پیدا کنند. در ادامه به برخی از مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • امکان سرمایه‌گذاری با هر مبلغی

فارغ از این‌که قصد داشته باشید به صورت منظم و ماهانه بخشی از درآمد خود را سرمایه گذاری کنید یا این‌که با مبلغ زیادی این کار را انجام دهید، سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

  • مدیریت حرفه‌ای دارایی

با سرمایه‌گذاری در هر صندوق‌، مدیریت دارایی خود را به افراد متخصص و با تجربه در حوزه مالی خواهید سپرد. این افراد با بررسی و تحلیل روندهای قیمتی و رصد انواع بازارها، همواره بهترین ترکیب را متناسب با نوع صندوق برای کسب بهترین نتیجه انتخاب می‌کنند.

  • کنترل ریسک مناسب

طبق الزامات سازمان بورس و موارد ذکر شده در امیدنامه هر صندوق، مدیر صندوق ملزم است پرتفوی متنوعی را برای صندوق تشکیل دهد. این تنوع در سبد دارایی موجب کنترل بهتر ریسک می‌شود.

  • نقدشوندگی مناسب

بر خلاف سهام که ممکن است به دلیل توقف نماد، حجم کم معاملات یا ایجاد صف فروش معامله آن امکان‌پذیر نباشد، صندوق‌ها معمولا نقدشوندگی مناسبی دارند و همواره به راحتی می‌توان فروش یا ابطال واحدها را انجام داد.

  • نظارت و شفافیت اطلاعاتی

صندوق‌های سرمایه‌گذاری توسط نهادهای مالی واجد شرایط و با اخذ مجوز و زیر نظر مستقیم سازمان بورس تاسیس می‌شوند. همچنین اطلاعات کامل هر صندوق از جمله نوع، نحوه خرید و فروش واحدها، ارکان، مجوزها، امیدنامه، اساسنامه، بازده در دوره‌های قبلی، NAV صندوق و نحوه پرداخت سود در سایت اختصاصی صندوق منتشر می‌شود.

  • صرفه جویی در هزینه

با توجه به تقسیم هزینه‌های صندوق بین تمام سرمایه‌گذاران، در نهایت میزان هزینه صندوق برای هر سرمایه‌گذار کاهش می‌یابد.

  • صرفه جویی در زمان

مدیریت دارایی صندوق‌ها توسط افراد خبره و کارشناسان با تجربه انجام می‌شود و سرمایه‌گذاران را از رصد مداوم بازار و اخبار و ضرورت کسب دانش تخصصی مالی بی‌نیاز می‌کند.

  • تنوع در ساز و کار

وجود تنوع بالا در انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری و ساز و کار هرکدام، سبب شده تا این صندوق‌ها انتخاب مناسبی برای افراد با سلیقه مالی متفاوت و با هر سطحی از ریسک‌پذیری باشند.

  • سرمایه گذاری آسان و مطمئن

امروزه می‌توانید بدون هیچ چالشی و به سادگی و کاملا آنلاین و راحت در صندوق مدنظر خود و به میزان مطلوب سرمایه‌گذاری کنید.

لازم به ذکر است که مشابه با همه روش‌های سرمایه‌گذاری در بورس، برای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها باید ثبت نام سجام را انجام داده و کد بورسی خود را دریافت کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

پردازنده‌های Core Ultra 200V اینتل به کنسول‌های دستی راه یافتند