خدمت‌رسانی کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در مرز شلمچه/ توزیع روزانه 3 هزار وعده غذا بین زائران اربعین


خدمت‌رسانی کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) در مرز شلمچه/ توزیع روزانه 3 هزار وعده غذا بین زائران اربعین

موکب امام رضا(ع) به همت بچه‌های مسجد در مرز شلمچه برپا می‌شود و در محور پذیرایی و اسکان به زائران اربعین حسینی خدمات می‌دهد؛ توزیع روزانه ۳ هزار وعده غذا و اسکان زائران اولویت فعالیت این کانون که تا انتهای صفر برپا خواهد بود، است.

«عبدالامیر تابنده» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان از برپایی موکب «امام رضا(ع)» برای دوازدهمین سال پیاپی در ایام اربعین حسینی خبر داد و اظهار کرد: این موکب به همت کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)» در منطقه مرزی شلمچه میزبان و پذیرای زائران اربعین حضرت اباعدالله الحسین(ع) می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)» با بیان اینکه زیرساخت های برپایی این موکب تا نیمه مرداد تأمین می شود، گفت: تجهیزات برپایی موکب در حال آماده سازی است و ارگان ها و نهادهای مربوطه در این باره همکاری های لازم را دارند چنان که بنیاد کرامت کمک هایی را به موکب می کند.

وی درباره خدماتی که در موکب «امام رضا(ع)» ارائه می شود، تصریح کرد: اسکان و پذیرایی محور اصلی خدمات موکب است، چنان که حسینیه حضرت معصومه(ع) در جوار مسجد امام رضا(ع) را برای اسکان خواهران آماده می کنیم. علاوه بر این، خواهران هم در عرصه عفاف و حجاب و نیز خیاطی به زائران خدمت رسانی می کنند.

تابنده ادامه داد: با همکاری خیران مردمی موکب امام رضا(ع) روزانه شش وعده غذا سه وعده در نقطه مرزی و سه وعده در محل اسکان و در هر وعده ۵۰۰ پرس غذا را میان زائران توزیع می کند. علاوه بر این، میان وعده هم برای زائران توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در موکب امام رضا(ع) خدمات فرهنگی نیز به زائران اربعین ارائه می شود، تأکید کرد: اجرای ویژه برنامه کبوترانه برای کودکان، اقامه نماز جماعت، توزیع سربند و چفیه و پوسترهای مرتبط با اربعین از جمله خدمات در محور فرهنگی است.

تابنده در پایان خاطرنشان کرد: موکب امام رضا(ع) تا پایان ماه صفر و ایام شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برپا است و خدمت رسانی می کند.

پایان پیام/9

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

جشن خردادگان یا خرداد روز چیست؟