مخبر: با تکمیل راه آهن شلمچه - بصره به مدیترانه وصل می‌شویم


مخبر: با تکمیل راه آهن شلمچه - بصره به مدیترانه وصل می‌شویم

معاون اول رییس جمهور گفت: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره می‌توانیم از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور برای شرکت در مراسم آغاز به کار عملیات اجرایی راه آهن شلمچه بصره با حضور محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و همچنین بازدید از پایانه‌های مرزی عازم استان خوزستان شد.

محمد مخبر پیش از عزیمت به این سفر یک روزه، پروژه راه آهن شلمچه بصره را یک طرح راهبردی برای ایران و عراق و تحول در منطقه غرب آسیا خواند که علاوه بر اتصال راه آهن دو کشور می‌تواند تکمیل کننده مسیرهای بین المللی حمل و نقل نیز باشد.

وی اظهار داشت: در راستای سیاست تقویت روابط با همسایگان و پس از دو سال پیگیری مداوم این مسیر مهم با همراهی دو کشور حداکثر تا دو سال آینده به سرانجام می‌رسد و امیدواریم بتواند برای هر دو کشور ایران و عراق و همچنین کشورهای منطقه منشأ خیر و برکت باشد.

معاون اول رئیس جمهور اتصال خطوط ریلی ایران به عراق و امتداد آن تا دریای مدیترانه پس از چند دهه را اتفاقی مبارک دانست و افزود: با تکمیل راه آهن شلمچه به بصره علاوه بر جهش فوق العاده در تبادلات تجاری و بازرگانی دو کشور، سایر کشورهایی که در شرق جهان قرار دارند، می‌توانند از خطوط ریلی ایران به نیمه غربی و کشورهای حوزه مدیترانه دسترسی پیدا کنند. همچنین امیدواریم این خط پس از راه اندازی در تسهیل مسافرت بین ایران و عراق خصوصاً در شهرهای زیارتی نجف و کربلا نقش ویژه ای داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی