هیئت‌مدیره OpenAI ظاهراً درحال مذاکره با «سم آلتمن» برای بازگرداندن او به‌عنوان مدیرعامل است


تنها یک روز پس از اخراج سم آلتمن، گزارش‌ها از تلاش سرمایه‌گذاران برای بازگشت او به‌عنوان مدیرعامل OpenAI خبر می‌دهند. اخراج ناگهانی «سم آلتمن» از سمت مدیریت OpenAI شوک بزرگی به فعالان دنیای فناوری به‌ویژه صنعت هوش مصنوعی وارد کرد. حالا...

تنها یک روز پس از اخراج سم آلتمن، گزارش‌ها از تلاش سرمایه‌گذاران برای بازگشت او به‌عنوان مدیرعامل OpenAI خبر می‌دهند.
هیئت‌مدیره OpenAI ظاهراً درحال مذاکره با «سم آلتمن» برای بازگرداندن او به‌عنوان مدیرعامل است
اخراج ناگهانی «سم آلتمن» از سمت مدیریت OpenAI شوک بزرگی به فعالان دنیای فناوری به‌ویژه صنعت هوش مصنوعی وارد کرد. حالا طبق گزارش‌ها، سرمایه‌گذاران OpenAI به هیئت‌مدیره آن برای برگرداندن سم آلتمن به‌عنوان مدیرعامل فشار وارد کرده‌اند و ظاهراً هیئت‌مدیره هم برای انجام این کار با آلتمن در ارتباط است.
جمعه شب، هیئت‌مدیره OpenAI با انتشار بیانیه‌ای به‌طور غیرمنتظره‌ای سم آلتمن را به اتهام عدم صداقت از مدیرعاملی این شرکت کنار گذاشت؛ اقدامی که واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. گفته می‌شود «ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت، یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار اصلی OpenAI، پس از شنیدن خبر اخراج آلتمن به‌شدت عصبانی شده است. حالا CNBC در گزارشی می‌گوید که سرمایه‌گذاران OpenAI می‌خواهند آلتمن به شرکت برگردد و البته هیئت‌مدیره هم درحال مذاکره با آلتمن است.
همچنین طبق ادعای یکی از منابع نزدیک به سم آلتمن، هیئت‌مدیره OpenAI با استعفا و اجازه بازگشت او و «گرگ بروکمن»، رئیس سابق OpenAI، موافقت کرده است. ظاهراً تعدادی از کارکنان OpenAI ضرب‌الاجل تعیین کرده‌اند که در صورت عدم بازگشت آلتمن، استعفا خواهند کرد. همچنین اگر آلتمن تصمیم به ترک OpenAI و تأسیس شرکت جدیدی بگیرد، این کارکنان همراه او خواهند رفت.
تلاش برای بازگرداندن سم آلتمن به‌عنوان مدیرعامل OpenAI
طبق گزارش CNBC، مایکروسافت، Tiger Global و شرکت سرمایه‌گذاری Thrive Capital که از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران OpenAI محسوب می‌شوند، درحال تلاش برای بازگرداندن آلتمن به شرکت سازنده ChatGPT هستند.
همچنین Sequoia Capital، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری دنیا، با آلتمن در ارتباط است و از اقدامات آینده مدیرعامل سابق OpenAI و گرگ بروکمن، شامل بازگشت به OpenAI یا تأسیس یک استارتاپ جدید پشتیبانی می‌کند. بروکمن پس از اخراج سم آلتمن از OpenAI استعفا کرد. Sequoia همچنین ظاهراً به مایکروسافت اعلام کرده است که از تلاش‌ها برای بازگرداندن آلتمن به OpenAI حمایت می‌کند.
طبق گزارش‌ها، آلتمن درباره بازگشت به OpenAI چندان مطمئن نیست و حس دوگانه‌ای به این موضوع دارد. به‌نظر می‌رسد آلتمن در صورت بازگشت، به‌دنبال تغییرات ساختاری در شرکت سازنده ChatGPT باشد. درحال‌حاضر آلتمن، مایکروسافت و Thrive واکنشی به گزارش‌ها نشان نداده‌اند.
باید منتظر ماند و دید هیئت‌مدیره OpenAI و آلتمن چه تصمیمی می‌گیرند. با توجه به فشار سرمایه‌گذاران، احتمال جذب مجدد آلتمن به‌عنوان مدیرعامل وجود دارد؛ هرچند هنوز مشخص نیست آلتمن چنین پیشنهادی را می‌پذیرد یا خیر.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ ریخت و قیافه سحر قریشی در خیابانهای نیویورک آمریکا