ادعای وزیر اسرائیلی درمورد آینده غزه پس از جنگ/قاهره و دوحه نقشی ندارند


ادعای وزیر اسرائیلی درمورد آینده غزه پس از جنگ/قاهره و دوحه نقشی ندارند

اقتصادنیوز: وزیر دارایی اسرائیل مدعی شد: که قاهره و دوحه نقشی در آینده غزه بعد از جنگ نخواهند داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی اسرائیل در جریان سخنرانی خود در نشست حزب «صهیونیسم مذهبی» که ریاستش را برعهده دارد، اعلام کرد قاهره و دوحه نقشی در آینده غزه پس از جنگ نخواهند داشت و تنها نقش ممکن مصر این است که مرزهای خود را به روی ساکنان نوار غزه باز کند.

خبر مرتبط
روزنامه اسرائیلی فاش کرد/نتانیاهو مانع گفت‌وگوی وزیر جنگ و رئیس موساد می‌شود

اقتصادنیوز: رسانه‌های اسرائیلی فاش کردند که نخست‌وزیر این رژیم از هرگونه گفت‌وگوی وزیر جنگ یوآو گالانت و رئیس موساد دیوید بارنیا در خصوص اسرای اسرائیلی جلوگیری می‌کند.

براساس گزارش خبرگزاری آناتولی، وزیر دارایی اسرائیل تصریح کرد: «در جریان گزارش‌هایی از پیشنهادات مقامات مصر و قطر در مورد ادامه جنگ قرار گرفته‌ام و احتمال می‌رود کابینه جنگ از میان امور دیگر این پیشنهادات را مورد بررسی قرار دهد.»

خبر مرتبط
تبادل آتش مقاومت فلسطین و اسرائیل در اردوگاه نور شمس

اقتصادنیوز: منابع خبری از تبادل آتش مقاومت فلسطین و اسرائیل در طولکرم و اردوگاه نور شمس خبر دادند.

وی افزود: «من می‌خواهم به صراحت بگویم که کابینه جنگ این رژیم پیش از تحقق اهداف خود یعنی «نابودی حماس»، بازگرداندن همه اسرا و رفع تهدید از سوی نوار غزه اختیار توقف جنگ را ندارد.»

طی ۲۴ ساعت گذشته رسانه‌های عبری‌زبان گزارش‌هایی را درخصوص پیشنهاد قاهره برای تبادل اسرا و برقراری آتش‌بس در نوار غزه منتشر کرده‌اند، اما مصر به طور رسمی آنها را تایید نکرده‌است.

وزیر دارایی اسرائیل گفت: «هرکس تصور می‌کند اسرائیل با ترکیب یک دولت حرفه‌ای که در آن حماس و تشکیلات خودگردان فلسطین در پوشش بوروکرات‌ها و تکنوکرات‌ها شرکت می‌کنند، موافقت خواهد کرد، دچار توهم است.»

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل اخیرا اعلام کرده بود، جنگ در نوار غزه به پایانش نزدیک نیست و برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

جنگ در نوار غزه در حالی وارد هشتادو یکمین روز خود شده‌است در حالیکه نیروهای اسرائیل به بمباران شهرها و استان‌های شمال و جنوب غزه در بحبوحه یک فاجعه انسانی و بهداشتی ادامه می‌دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

عکس نوشته و متن روز جهانی دوقلوها | 25 عکس نوشته و پیامک تبریک روز جهانی دوقلوها