دونالد ترامپ آمریکا را تهدید کرد


دونالد ترامپ آمریکا را تهدید کرد

رییس جمهوری پیشین آمریکا که دیوان عالی این کشور قرار است به موضوع تایید صلاحیت او برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 رسیدگی کند، هشدار داد که پاسخ این دادگاه، آمریکا را به «دردسر بزرگی» می‌اندازد.

« دونالد ترامپ » رییس جمهوری پیشین آمریکا و کاندیدای جمهوی‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور روز جمعه هشدار داد که اگر دیوان عالی صلاحیت او را برای انتخابات پیش رو تایید نکند، «دردسر بزرگی» ایجاد خواهد شد.

دیوان عالی کشور قرار است پس از تصمیم دیوان عالی کلورادو در ماه دسامبر مبنی بر این که ترامپ نباید به دلیل دست داشتن در شورش ۶ ژانویه در انتخابات مقدماتی این ایالت شرکت کند، جلسه‌ای برای شنیدن استدلال‌های شفاهی پرونده کلورادو برگزار کند.

ترامپ، روز جمعه، در جمع هوادارانش در آیووا در این باره گفت: «امیدوارم با ما عادلانه رفتار شود. چون اگر این طور نشود، کشورمان به دردسر بزرگی می‌افتد. آیا کسی چیزی که می‌گویم را درک می‌کند؟»

دونالد ترامپ آمریکا را تهدید کرد

رییس جمهوری پیشین آمریکا همچنین از دموکرات‌ها به دلیل مطرح کردن شبهاتی درباره انتصاب سه قاضی توسط او در دیوان عالی انتقاد کرده و ادعا کرد که آن‌ها در تلاشند برای اثرگذاری بر تصمیمات دادگاه، به فشار سیاسی غیرمنصفانه متوسل شوند.

او در ادامه گفت: «آن‌ها می‌گویند اوه! ترامپ دیوان عالی را در اختیار دارد. او آن را در اختیار دارد. اگر آن‌ها برای او تصمیمی بگیرند، فاجعه خواهد بود. این به اعتبارشان لطمه خواهد زد. او دیوان عالی را در اختیار دارد. سه قاضی را منصوب کرده است. دیوان عالی را در اختیار دارد. اگر به نفع او حکم صادر کنند، برایشان هولناک خواد بود و ما مقابل خانه‌هایشان اعتراض خواهیم کرد.»

ترامپ گفت که این کار «به افراد فشار می‌آورد تا کاری که اشتباه است را انجام دهند.»

در پرونده کلورادو استدلال شده است که اقدامات ترامپ در شورش ۶ ژانویه کنگره تحت «بند شورش» متمم ۱۴ قانون اساسی قرار می‌گیرد که کسانی را که به شورش علیه کشور کمک کرده یا در آن نقش‌داشته‌اند، از داشتن سمت منع می‌کند.

هرگونه تصمیم دیوان عالی کشور، احتمالا، این موضوع را در دیگر ایالت‌ها مختومه خواهد کرد. صلاحیت انتخاباتی ترامپ در چندین ایالت دیگر نیز به چالش کشیده شده است؛‌ او به همین دلیل در ایالت مین نیز از فهرست انتخابات حذف شد.

ترامپ با وجود آمادگی برای دو دادرسی جنایی در دادگاه فدرال در دو دادگاه ایالتی در نیویورک و جورجیا با اتهاماتی از جمله تلاش برای بر برهم زدن روند انتخابات قانونی و اهمال‌کاری در نگهداری از برخی از حساس‌ترین اسناد کشوری پس از خروجش از کاخ سفید در ۲۰۲۱، با مشکلاتی روبه‌رو است. اگرچه، این مشکلات حقوقی تا کنون آسیبی به حمایت سیاسی از رییس جمهوری پیشین آمریکا وارد نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج