ارائه بسته آموزشی به دانش آموزان و معلمان برای آشنایی با سؤالات امتحانات نهایی


ارائه بسته آموزشی به دانش آموزان و معلمان برای آشنایی با سؤالات امتحانات نهایی

به گزارش رکنا، محسن زارعی ؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش امروز در سومین جلسه ستاد عالی آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و...

به گزارش رکنا، محسن زارعی ؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش امروز در سومین جلسه ستاد عالی آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: به منظور جلب مشارکت و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای کشور، مصوبه‌ای در هیئت دولت در راستای برگزاری مطلوب آزمون‌های وزارت آموزش و پرورش تصویب شده است و با نگاه ملی بر مشارکت تمام دستگاه‌ها برای برگزاری امتحانات نهایی تاکید شده است که منتظر ابلاغ این مصوبه هستیم.

وی درباره تأمین امنیت برگزاری امتحانات نهایی بیان کرد: تأمین امنیت امتحانات در شورای تأمین استان‌ها و شهرستان‌ها پیگیری می‌شود و وزارت کشور مسئولیت پیگیری این کار را برعهده دارد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: بسته آموزشی ویژه دبیران دوره متوسطه دوم با هدف آشنایی با امتحانات نهایی پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تهیه شده است تا معلمان با این موضوع که سؤالات در چه سطوح شناختی طراحی می‌شوند، آشنا شوند.

وی ادامه داد: تدوین این بسته‌های آموزشی توسط دبیرخانه‌های راهبری کشوری انجام می‌شود و در اختیار گروه‌های آموزشی، دبیران و دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت تا با شیوه برگزاری امتحانات و طراحی سوالات آشنایی داشته باشند.

زارعی گفت: برای ایجاد آمادگی دانش‌آموزان، آزمون‌های شبه نهایی برگزار می‌شود که تأثیری در امتحانات نهایی ندارد، آزمون‌های شبه نهایی با این هدف است که دانش‌آموزان با شیوه طراحی سوالات آشنا شوند.

وی افزود: آزمون‌های شبه نهایی کشوری در دروسی که دانش‌آموزان به آمادگی نیاز دارند، برگزار خواهد شد و زمان پیشنهادی برای آن اسفند ماه است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با اشاره به نظرسنجی درباره زمان برگزاری امتحانات نهایی افزود: به منظور طراحی مطلوب برگزاری امتحانات نهایی از مدیران مدارس و دانش‌آموزان نظرسنجی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: پیشنهاد شده است که برنامه برگزاری امتحانات نهایی پایه دوزادهم در یک روز و امتحانات نهایی پایه‌های دهم و یازدهم در یک روز مشترک و در ساعات متفاوت باشد.

زارعی درباره تأمین تجهیزات مورد نیاز برای برگزاری امتحانات نهایی عنوان کرد: بخشی از اعتبار لازم برای پشتیبانی و تأمین تجهیزات به صورت ابلاغ اعتبار از سوی ستاد آموزش و پرورش است و بخشی در استان‌ها توسط شورای آموزش و پرورش با همکاری سایر دستگاه‌ها تأمین خواهد شد.


ارائه بسته آموزشی به دانش آموزان و معلمان برای آشنایی با سؤالات امتحانات نهایی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا