تلاش آمریکا برای بحران آفرینی جدید در خاورمیانه


تلاش آمریکا برای بحران آفرینی جدید در خاورمیانه

ادامه عملیات ترور فرماندهان الحشد الشعبی در عراق و حملات آمریکا بر انصار الله یمن از یک سو و افزایش تهدید های اسرائیل بر علیه لبنان از سوی دیگر نشان می دهد که آمریکایی ها در حال پیاده کردن سناریوی جدیدی برای بحران آفرینی در منطقه خاورمیانه می...

ادامه عملیات ترور فرماندهان الحشد الشعبی در عراق و حملات آمریکا بر انصار الله یمن از یک سو و افزایش تهدید های اسرائیل بر علیه لبنان از سوی دیگر نشان می دهد که آمریکایی ها در حال پیاده کردن سناریوی جدیدی برای بحران آفرینی در منطقه خاورمیانه می باشند.
تصور اینکه اسرائیلی ها خودسر اقدام به انجام عملیات ترور در سوریه ولبنان می زنند و یا اینکه عملیات نظامی آنها در لبنان خودسر و بدون هماهنگی با آمریکایی ها بوده تصوری ساده لوحانه بیش نیست.
با توجه به اینکه کلیه تسلیحات استفاده شده در این عملیات و همچنین پشتیبانی های عملیاتی توسط آمریکایی ها انجام می شود قطعا آمریکایی ها پشت این ماجرا می باشند.
کما اینکه همه کشتارها و قتل عام های فجیع که امروزه در غزه انجام می شود هم زیر سر دولت آمریکا می باشد و آمریکایی ها بدون هیچ تعارفی به حمایت خود از کشتار مردم بی گناه و زیر پا گذاشتن قوانین بین الملل اذعان دارند و همه تلاش های دیپلماتیک برای متوقف کردن جنگ و خونریزی و کشت و کشتار با سد ممانعت آمریکا مواجه می شود.
به نظر می رسد شخصیت شیطانی مسلط بر بایدن این روزها به اوج خود رسیده و با توجه به اینکه وی مطمئن شده دیگر رئیس جمهور نخواهد بود در کنار نتانیاهو به دنبال آن است که هر چه قدر می توانند خون بریزند و در ریختن خون مردم منطقه با هم مسابقه می دهند.
دولت عراق تلاش های مذبوحانه ای انجام داد که جلوی افزایش تنش در عراق و سوریه را بگیرد و توافق هایی را با آمریکایی ها انجام دادند که بر اثر آن ظاهرا قرار شده بود نیروهای مقاومت حملات خود بر علیه نیروهای آمریکایی را متوقف کنند و در مقابل آمریکایی ها به مردم و نیروهای عراقی حمله نکنند.
دولت عراق متعهد شده بود اگر گروه های مقاومت این شروط را بپذیرند مذاکرات برای خارج کردن آمریکایی ها از خاک عراق را سرعت بخشد و هر چه سریعتر برنامه ریزی خروج آمریکایی ها از عراق شروع شود.
فراموش نکنید که گروه های الحشد الشعبی بخشی از نیروهای مسلح عراق به شمار می آیند و عملیات ترور آمریکا بر علیه آنها ترور فرماندهان نظامی نیروهای مسلح عراقی به حساب می آید.
اما می بینیم که آمریکایی ها طبق معمول به تعهدات خود عمل نکردند و هر روزه تعدادی از رهبران جبهه مقاومت را ترور می کنند.
البته بسیاری از کارشناسان ومحافل سیاسی باور دارند که این عملکرد آمریکا به این دلیل است که این نیروها، یعنی نیروهای مقاومت، داعش که ساخته و پرداخته آمریکا است را نابود کرده اند و اگر آمریکایی ها بخواهند داعش را برگردانند اینها در مقابل داعش خواهند ایستاد.
با توجه به اینکه آمریکایی ها تمایل ندارند از عراق خارج شوند آنها به دنبال آن می باشند تا با بازگرداندن داعش اوضاع امنیتی درون عراق را به هم بریزند و دولت عراق را وادار کنند از خواسته اش مبنی بر خروج آنها از عراق عقب نشینی کند.
فراموش نکنید که تیم ایجاد کننده داعش یعنی بایدن و یارانش امروز همه در آمریکا دوباره سر کار هستند.
آنچه مسلم است این می باشد که نیروهای جبهه مقاومت هم دست روی دست نخواهند گذاشت تا بایدن سیاست های خود را پیاده کند و اعلامیه تعلیق حملات مربوط به زمانی بود که آمریکایی ها تعهد کرده بودند آنها نیز حمله نکنند.
حالا که آمریکایی ها زیر توافق زده اند بدیهی است که نیروهای مقاومت مخصوصا کتائب حزب الله هم از اعلامیه خود باز خواهند گشت و حملات بر علیه نیروهای آمریکایی را مجددا شروع خواهند کرد.
همه آنهایی که پیگیر مسائل منطقه می باشند به خوبی می دانند قبل تر 170 عملیات اخطار بر علیه آمریکایی ها در سوریه و عراق انجام شده بود که در آن از کشتن نیروهای آمریکایی پرهیز شده بود اما فقط یک عملیات معروف به برج 22 انجام شد که در آن سربازان آمریکایی و اسرائیلی کشته شدند چون آمریکایی ها و اسرائیلی ها به توافقات و خطوط قرمز پایبند نبودند.
آن 170 عملیات به خوبی نشان داد که چه قدر نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق در شرایط نا امنی قرار دارند و چه قدر آسیب پذیر هستند اما ظاهرا برای سیاستمداران آمریکایی و اسرائیلی مهم نیست چند سرباز آمریکایی دیگر در تابوت به آمریکا بر می گردند، یا شاید اصلا دلشان می خواهد که جان تعداد بیشتری سربازان آمریکایی گرفته شود تا فضای عمومی داخل آمریکا را به نفع خود بسیج کنند.
امروزه همه کارشناسان مربوطه متفق القول هستند که شاید این آخرین فرصت برای لابی های اسرائیلی و یا لابی های پیر آمریکایی باشد تا نقشه های خود برای خاورمیانه را پیاده کنند چون نسل جوان آمریکا کاملا با سیاست های آنها مخصوصا در زمینه حمایت از اسرائیل مخالف هستند و چند صباح دیگر نسل جوان ممکن است قدرت را در آمریکا دست بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا