همه ایرانیان خارج از کشور خدمت کنسولی دریافت می‌کنند


همه ایرانیان خارج از کشور خدمت کنسولی دریافت می‌کنند

معاون کنسولی و ایرانیان وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه هیچ ایرانی از دریافت خدمت کنسولی محروم نیست، گفت: به همه متقاضیان دریافت خدمات کنسولی در خارج از کشور خدمت مورد نظر در اسرع وقت ارائه می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا بیکدلی با اعلام این خبر گفت: متاسفانه تنها در کانادا به دلیل کارشکنی دولت آن کشور، ارائه خدمات کنسولی به ایرانیان با مشکل و کندی مواجه است که به منظور حل آن علاوه بر مرکز به همه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج اجازه داده شد، امور کنسولی ایرانیان مقیم کانادا را انجام دهند. وزارت امور خارجه هم با تکیه بر فناوری‌های نوین، ارائه خدمات کنسولی از راه دور را به کار گرفته که مراحل اجرای آزمایشی را طی می‌کند.

معاون وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد هیچ ایرانی از دریافت خدمت کنسولی محروم نیست و هرگونه تاخیر در ارائه خدمت کنسولی قابل رسیدگی است.

بیکدلی با بیان این خبر که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار جلد گذرنامه در نمایندگی‌های کشورمان در خارج برای متقاضیان صادر شده است تصریح کرد: همه سفارت‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران ماموریت دارند ارتباط خود را با ایرانیان تقویت و خدمات کنسولی آنها را تسهیل و تسریع کنند.

معاون کنسولی و ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: همچنین همه دستگاه‌ها تلاش خواهند کرد تردد ایرانیان به وطن بویژه در ایام نوروز امسال با روانی انجام شود.

به گفته بیکدلی آمار تردد هموطنان خارج کشور به ایران به شمار قبل از همه گیری کرونا رسیده است.

به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج