آیا مدارس همدان فردا دوشنبه 30 بهمن ماه 1402 تعطیل است؟


آیا مدارس همدان فردا دوشنبه 30 بهمن ماه 1402 تعطیل است؟

بارش برف و باران به طور پراکنده در استان همدان ادامه دارد و بر این اساس خبری از تعطیلی مدارس نیست.

مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: میانگین بارش در پهنه استان با ورود سامانه بارشی اخیر طی ۷۲ ساعت، ۶۲ میلیمتر به ثبت رسید.

حسن عابد افزود: سامانه بارشی از اواخر وقت چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ وارد استان شد و تا بامداد شنبه ۲۸ بهمن ادامه داشت که فعالیت این سامانه در نوع خود بی سابقه بوده به طوریکه در بسیاری از مواقع با بارش های مداوم با شدت، ملایم و متوسط همراه بود.

وی ادامه داد: طی ۴۷ سال گذشته در ایستگاه هواشناسی فرودگاه همدان در ۱۳ مورد بارش سه روزه بیش از این سامانه اخیر رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی استان همدان یادآور شد: این سامانه تا ظهر جمعه با بارش باران در استان فعال بود و از بعداز ظهر جمعه بارش آن به صورت برف در سطح استان ادامه داشت.

عابد ادامه داد: تا قبل از این سامانه استان همدان دارای کسری ۵۶ میلیمتری بود که بارش ها نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش و کسری ۱۱ میلیمتر نسبت به سال قبل ۱۰ درصد کاهش داشت که در پایان فعالیت سامانه بخش عمده این کسری های بارش در پهنه استان جبران شد.

وی خاطر نشان کرد: بارش های استان همدان در حال حاضر نسبت به بلند مدت ۲ درصد کاهش و نسبت به سال قبل ۳۶ درصد افزایش دارد.

مدیر کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بین شهرستان های استان، نهاوند ۹۶ میلیمتر و رزن ۳۱ میلیمتر از این سامانه بارشی دریافت داشتند که بیشترین بارش در بین ایستگاه های شبکه پایش استان، تاریک دره نهاوند با ۱۲۳ میلیمتر بود و بیشترین بارش برف در ایستگاه باران سنجی شورین ۳۵ سانتیمتر، ایستگاه باران سنجی همه کسی ۳۰ سانتیمتر و متوسط بارش برف استان ۱۲ سانتیمتر بوده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تعطیلی مدارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج