تقصیر جنگ غزه به گردن پوتین افتاد


تقصیر جنگ غزه به گردن پوتین افتاد

اقتصادنیوز: نخست وزیر ایتالیا گفت: اگر روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد، به احتمال زیاد حماس چنین حمله‌ای علیه اسرائیل انجام نمی‌داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جورجیا ملونی در گفت‌وگو با روزنامه «ایل جورناله» مدعی شد: اگر روسیه به اوکراین حمله نمی‌کرد، به احتمال زیاد حماس چنین حمله‌ای علیه اسرائیل انجام نمی‌داد.

نخست وزیر ایتالیا بدون اشاره به نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی که جان نزدیک به ۳۰ هزار نفر را در غزه گرفته است، روسیه را در دومین سالگرد جنگ اوکراین متهم به نقض جدی قوانین بین‌المللی کرد.

وی درباره جنگ روسیه با اوکراین ادامه داد: اجتناب ناپذیر بود که چنین نقض جدی حقوق بین‌الملل به علاوه از سوی یکی از اعضای دائم شورای امنیت، پیامدهای آبشاری بر سایر مناطق جهان از خاورمیانه تا بالکان و آفریقا داشته باشد.

خبر مرتبط
این کشور به ناتو می‌پیوندد/پوتین آمادگی صلح ندارد

اقتصادنیوز: دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید کرد: اوکراین به ناتو خواهد پیوست و هدف ولادیمیر پوتین برای تسلط بر اوکراین تغییر نکرده است.

ملونی همچنین گفت: این بازی است که ما انجام می‌دهیم و باید آگاه باشیم. اگر قانونمندی بین‌المللی در اوکراین دوباره برقرار نشود، شیوع درگیری‌ها همچنان افزایش خواهد یافت.

این مصاحبه همزمان با ورود نخست وزیر ایتالیا به کی‌یف برای ریاست نشست سران گروه ۷ به مناسبت دو سالگی جنگ اوکراین منتشر می‌شود.

علت شروع جنگ اوکراین از زبان روسیه گسترش بلوک نظامی ناتو به سمت شرق بیان شده است. همچنین روسیه تاکید دارد که مسکو به دنبال نازی زدایی در اوکراین است.

دمیتری مدودوف رئیس‌جمهوری سابق و معاون شورای امنیت روسیه در واکنش به اظهارات ملونی گفت: شمار احمق‌های در قدرت در کشورهای غربی هر روز بیشتر می‌شود.

مدودف در حساب ایکس خود نوشت: ملونی گفته است که اگر روسیه عملیات ویژه نظامی را آغاز نکرده بود، حماس به اسرائیل حمله نمی‌کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک