آبشارهای اطراف بابلسر


از دیدنی ترین جاذبه های شمال کشور ، طبیعت و آبشارهای آن است. بابلسر نیز با آب و هوای مطبوع ساحلی یکی از شهرهای استان مازندران است که هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند. در میان تمام جاذبه‌های طبیعی، آبشارهای اطراف بابلسر دارای مناظری...

از دیدنی ترین جاذبه های شمال کشور ، طبیعت و آبشارهای آن است. بابلسر نیز با آب و هوای مطبوع ساحلی یکی از شهرهای استان مازندران است که هر ساله مسافران زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند. در میان تمام جاذبه‌های طبیعی، آبشارهای اطراف بابلسر دارای مناظری زیبا و شگفت‌انگیز هستند که توصیه می کنیم حتما به دیدن این آبشارها بروید و لذت ببرید. با سیری در ایران همراه باشید.

آبشارهای اطراف بابلسر

آبشار شی‌الیم

یکی از جاهای دیدنی بابلسر آبشار شی‌الیم است. با توجه به قرارگیری این آبشار در دره‌ای زیبا، در هنگام بازدید منظره‌ای زیبا و خارق‌العاده را مشاهده می‌کنید. ارتفاع زیاد (٣٠ متری) این آبشار موجب شده تا با شکوهی بسیار از بالا بر روی سنگ‌ها و صخره‌های پایین‌دست جاری شود. همچنین حوضچه‌های طبقه طبقه‌ای موجود در این آبشار چهره‌ای کم‌نظیر و منحصر‌به فرد به آن داده‌اند. البته این فقط خود آبشار نیست که مسافران زیادی را روانه این مکان می‌کند، طبیعت سرسبز و بکر اطراف آبشار نیز بر زیبایی این منطقه افزوده است. صدای خروشان و با ابهت آبشار در کنار درختان سر به فلک کشیده و پرندگان بومی منطقه، جلوه‌ای کم‌نظیر از طبیعت را خلق کرده‌اند.

لازم به ذکر است که از روستای گازون تا آبشار شی الیم پیاده‌روی تقریبا دو سه ساعتی را در پیش روی خود دارید. پس بهتر است هم در فصلی مناسب مانند بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید و هم تجهیزات مناسب پیاده‌روی را با خود به همراه داشته باشید.

آدرس: مازندران، بابل، دو کیلومتری جنوب شرقی روستای گاوزن محله

آبشارهای اطراف بابلسر

آبشار کیمون

یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال آبشار کیمون نام دارد. آنچه آبشار کیمون را از دیگر آبشارهای مازندران متمایز کرده واقع شدن آن در دل جنگلی سرسبز و زیباست. آب جاری از آبشار از رودخانه‌ای واقع در روستای کیمون سرچشمه می‌گیرد. منظره اطراف آبشار با درختان سرسبز و پوشش گیاهی بسیار چشم‌نواز است. به طوری که بسیاری از گردشگران ساعت‌ها در این محل پیاده‌روی، از درختان زیبا عکاسی و در حوضچه‌های پایین دست آبشار آبتنی می‌کنند.
همچنین خوب است بدانید بهترین فصل بازدید از آبشار کیمون فصل زیبای بهار و ماه اردیبهشت است. در ضمن با توجه به بکر بودن منطقه، در نزدیکی آبشار امکانات رفاهی چندانی برای استفاده گردشگران وجود ندارد. پس بهتر است هر آنچه که به نظرتان ضروری می‌رسد را با خود به همراه داشته باشید. البته ناگفته نماند روستای کیمون محل قرارگیری این آبشار دارای امکانات رفاهی و همچنین اقامتگاه‌هایی برای اتراق شما گردشگران عزیز است.

آدرس :مازندران ، بخش جنوبی بابل، بندپی شرقی
برای رفتن به آبشار کیمون مسیری ساده و زیبا را در پیش روی خود دارید. بلوار نوشیروانی بابل اولین جایی است که باید خود را به آنجا برسانید. پس از بلوار باید به سمت پل محمد حسن خان حرکت کنید. جاده حبیبی مسیر بعدی است که انتظار شما را می‌کشد.
پس از طی این مسیر به سمت جنوب از روستاهای بسیاری مانند بالا سرت، پایین سرست، گتاب، اطاقسرا و… عبور می‌کنید. آخرین روستا صورت است. پس از گذر از روستای صورت روستای زیبای کیمون خود را به شما نشان می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت از بابل تا روستای کیمون ٢٥ کیلومتر و از بابلسر تا کیمون چیزی در حدود ٦٢ کیلومتر مسافت در پیش دارید.

آبشارهای اطراف بابلسر

آبشار درازکش

آبشار درازکش یکی از آبشارهای اطراف بابلسر و از مناطق بکر شمال برای تفریح در فصل تابستان و بهار است. ارتفاع این آبشار در حدود هفت متر است. آب این آبشار در بهار و تابستان بسیار خروشان و زیاد است. زیبایی طبیعی این آبشار و مناظر اطراف مانند درختان سرسبز و زیبا، این آبشار را به یکی از جاهای دیدنی مازندران تبدیل کرده‌اند.چشم انداز زیبای آبشار و درختان حوالی آن به همراه صدای شرشر آبشار و نغمه‌های گوش‌نواز پرندگان برای ساعتی آرامشی عمیق و احساسی خوشایند در شما ایجاد می‌کند. یکی از تفریحاتی که شما و به خصوص علاقه‌مندان به آبتنی می‌توانید در حوضچه آبشار انجام دهید شنا است.

آدرس: مازندران ، بابل ، بندپی ، روستای درازکش

آبشارهای اطراف بابلسر

هفت آبشار تیرکن

آبشار هفتگانه تیرکن یا هفت آبشار تیرکن ابشار معروف بابلسر در استان سرسبز مازندران است. آبشارهای تیرکن دارای قدمتی زیاد هستند. به طوری که ٤٠ میلیون سال عمر را برای آن تخمین زده‌اند. همانگونه که از نام این آبشار مشخص است هفت زنجیره از آبشارها در کنار هم قرار گرفته‌اند. هر کدام از آبشارها دارای ارتفاعی متفاوت است. بلندترین آنها بلندایی در حدود ٩ متر دارد.
در حقیقت دلیل نام‌گذاری این آبشار وجود هفت آبشار در مسیری پشت سرهم است. دور تا دور این آبشارها را درختانی زیبا و سرسبز احاطه کرده‌اند. پوشش گیاهی و جنگلی اطراف آبشار با نام کالبکوشت شهرت دارد. جنگل لفور تمام این آبشارها را به مانند مادری مهربان در آغوش خود گرفته است. انبوه درختان واقع در این جنگل که بخشی از منطقه عظیم هیرکانی محسوب می‌شود در کنار این آبشارها ساعاتی شما را از زندگی روزمره و دغدغه‌های همیشگی دور می‌کنند.
آدرس: استان مازندران، شهرستان بابل روستای تیرکن

آبشارهای اطراف بابلسر

آبشار شیخ موسی

یکی دیگر از آبشارهای مازندران آبشار شیخ موسی نام دارد. این آبشار آبشاری بزرگ، خروشان و مملو از آب ست. آب آبشار در اثر بارش‌های فراوان و ذوب شدن برف‌ها در فصل بهار زیادتر می‌شود. ابشار معروف بابلسر در میان دو کوه و بخش پایین دست روستا واقع شده است. زیبایی‌های کم‌نظیر این آبشار مانند دیوارهای صخره‌ای، درختان سرسبز و پوشش گیاهی متنوع، این آبشار را مقصدی مناسب برای یک طبیعت گردی لذت‌بخش تبدیل کرده است.
آدرس: شهرستان بابل، منطقه بندپی شرقی، روستای شیخ موسی

آبشارهای اطراف بابلسر

آبشار ترز

در دل جنگل‌های زیبای لفور یکی از آبشارهای اطراف بابلسر با نام ترز قرار گرفته است. نام لفور برگرفته از دهستان لفور محل قرارگیری این آبشار است. آبشار ترز و منطقه لفور دارای قدمتی بسیار زیاد است. تا جایی که جنگل لفور به عنوان اثری ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران جای داده شده است.آبشار ترز نمونه‌ای از آبشارهای آهکی و البته دم اسبی به شمار می‌رود. ارتفاع این آبشار در بلندترین قسمت به ١٨ متر می‌رسد. آب آبشار از بلندترین قسمت باشکوه بسیار به صخره‌ها و سنگ‌های زیرین خود برخورد می‌کند و صحنه‌هایی زیبا و چشم‌نواز را خلق می‌کند.
علاوه بر زیبایی خود آبشار، در اطراف آن نیز تونل، غار، درختان و پوشش گیاهی متنوعی برای دیدن وجود دارد. صدای پرندگانی نظیر جغد، سار، کبوتر و.. نیز لحظاتی لذت‌بخش را برای گردشگران فراهم می‌کنند.لازم به ذکر است که بهترین زمان سفر به آبشار ترز بهار است. در این فصل سرسبزی درختان هیرکانی و بو و عطر پوشش گیاهی منطقه شما را شگفت‌زده می‌کند. همچنین با توجه به پیاده‌رو بودن بخشی از مسیر بهتر است در کوله بار خود کفش راحت پیاده‌روی، بطری آب، داروهای ضروری و مواد غذایی سالم و سبک همراه داشته باشید.

آدرس: استان مازندران، شهرستان سوادکوه شمالی، منطقه لفور

آبشارهای اطراف بابلسر

آبشار رضی

در مسیر آبشار ترز و قبل از آن آبشاری با نام رضی قرار گرفته است. این آبشار یکی از آبشارهای اطراف بابلسر محسوب می‌شود. این آبشار داری حوضچه‌ای زیبا برای آبتنی گردشگران در فصل تابستان است. در مسیر رسیدن به این آبشار که به صورت پیاده طی می‌کنید، سرسبزی درختان جنگل لفور شما را حیرت زده خواهد کرد.
در هنگام گذر از این جنگل آرام و شنیدن صدای زیبای پرندگان احساسی لذت‌بخش کسب می‌کنید که به مانند خاطره‌ای زیبا تا سال‌های سال در ذهن شما باقی می‌ماند. همچنین برای اقامت در اطراف این آبشار کلبه‌های جنگلی منطقه لفور آماده پذیرایی از شما مهمانان عزیز هستند.
آدرس :مازندران ، بابلسر

آبشار گزو

آبشار گزو یکی دیگر از ده‌ها جاذبه موجود در استان مازندران است. این آبشار بلند بالا در میان جنگل‌های سرسبز و اصیل هیرکانی به مانند نگینی با ارزش خودنمایی می‌کند. آبشار گزو متشکل از دو آبشار کوچک و بزرگ است. آبشار اول ارتفاعی پنج متری و آبشار دوم که آبشار اصلی نیز محسوب می‌شود ارتفاعی ٤٣ متری دارد.این ارتفاع زیاد موجب شده که این آبشار را در رده آبشارهای بلند قامت ایران جای دهند. بهار با طراوت و پاییز رنگارنگ فصولی هستند که می‌توانید برای رفتن به ابشار معروف بابلسر انتخاب کنید. در اطراف آبشار نیز جاذبه‌های زیادی مانند امامزاده گزو، سد البرز، آلاشت، دریاچه شورمست و.. برای بازدید و تفریح وجود دارد.
آدرس :این آبشار تا شیرگاه ١٥ کیلومتر و تا شهر زیرآب ٢٥ کیلومتر فاصله دارد.

آبشارهای اطراف بابلسر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستاهای طالقان ( معرفی 68 روستای طالقان )