دلار به انتخابات مجلس واکنش نشان داد


دلار به انتخابات مجلس واکنش نشان داد

قیمت دلار در اسفندماه ۱۴۰۱ از کانال ۶۰هزار تومان گذشته بود که با ورود مستقیم دولت به بازار ارز و کنترل قیمت‌ها حدود شش ماه روی کانال ۵۰هزار تومان نوسان کرد.

از روز گذشته افزایش قیمت دلار با روند تندتری پیش می‌رود. در روزهای گذشته نوسان قیمت چندان چشمگیر نبود، اما در روزی که دولتمردان سرگرم سیاست‌ورزی بودند، افزایش قیمت دلار شیب تندتری داشت و اسکناس آمریکایی صبح امروز در آغاز معاملات 60هزار تومانی شد. در اسفندماه سال 1401 هم قیمت دلار در محدوده 60هزارتومان بود که با ورود مستقیم دولت به بازار ارز و کنترل قیمت‌ها حدود شش ماه روی کانال 50هزار تومان نوسان کرد.

از ابتدای معاملات امروز، قیمت دلار در بازار آزاد بین 59هزار و 800 تا 60هزار تومان در نوسان است درحالی که وزیر اقتصاد هفته گذشته تاکید کرده بود که قیمت دلار در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسد، کارشناسان بازار ارز معتقدند که نرخ دلار آزاد قیمت کالا و خدمات را تعیین می‌کند و احتمال جهش قیمت‌ ارز در روزهای پایانی سال محتمل است.

به اعتقاد کارشناسان، درهم به عنوان یکی از ارزهای تاثیرگذاری روی قیمت دلار در یک هفته اخیر سقف قیمتی را ثبت کرده و آثار آن روی قیمت دلار کاملا مشخص است. با ادامه این روند و سیر صعودی قیمت درهم در بازار آزاد، باید انتظار داشت که قیمت دلار تحت تاثیر این جریان افزایشی باشد.

در بازارهای ارز دیجیتال قیمت هر تتر به بیش از 59هزار و 500 تومان رسیده و پیش بینی می‌شود که این روند صعودی ادامه داشته باشد.

از ابتدای معاملات امروز تا زمان تقریر این گزارش دلار در بازار آزاد در محدوده 60هزار تومان در نوسان بوده و اختلاف قیمت‌ها حدود 200 تومان است.

دلار به انتخابات مجلس واکنش نشان داد

برخی از کارشناسان ارزی معتقدند که افزایش نرخ دلار از ساعات میانی روز گذشته واکنشی به انتخابات مجلس شورای اسلامی است و آنچه در این میان اهمیت دارد البته مسیر حرکت اقتصاد در کنار تحولات سیاسی و ترکیب مجلس آینده است که همه چیز را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد بازار ارز به نتایج انتخابات و نگاه سیاسی دولت و مجلس واکنش نشان داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انتخابات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق