ارزیابی فرصت های شغلی برای مهاجرت به پرتغال


فرصت های شغلی موجود برای مهاجران در کشور پرتغال، از دلایل مهمی به شمار می رود که در چند سال اخیر این کشور را به یکی مقاصد محبوب جهت مهاجرت تبدیل نموده است. کشور پرتغال، یک مقصد ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال زندگی و کسب درآمدی بهتر هستند. در...

فرصت های شغلی موجود برای مهاجران در کشور پرتغال، از دلایل مهمی به شمار می رود که در چند سال اخیر این کشور را به یکی مقاصد محبوب جهت مهاجرت تبدیل نموده است. کشور پرتغال، یک مقصد ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال زندگی و کسب درآمدی بهتر هستند. در واقع بازار کار فعال در پرتغال، موجب افزایش روزافزون استقبال دوستداران مهاجرت به این کشور شده است. کشور پرتغال برای مهاجرپذیری، قوانین سختگیرانه کمتری را در مقایسه با سایر کشور های اتحادیه اروپا دارد. افراد متقاضی جهت اخذ ویزای کار پرتغال، در ابتدا نیاز به دعوتنامه ای شغلی یا استخدام در یک کارخانه و شرکت دارند.

ارزیابی فرصت های شغلی برای مهاجرت به پرتغال

شرایط کار در پرتغال برای ایرانیان

کشور پرتغال یکی از اعضای اتحادیه اروپا بوده و شهروندان اتحادیه اروپا جهت زندگی و کار در پرتغال نیازی به مجوز کار نخواهند داشت. ولی شهروندان کشورهایی نظیر ایران، برای دریافت ویزا باید اقدام کنند. مهاجران ایرانی برای داشتن فرصت شغلی، در گام اول لازم است از یک شرکت ثبت ‌شده در پرتغال، جاب آفر یا پیشنهاد کاری بگیرید. سپس می ‌توانند فرآیند درخواست ویزای کاری پرتغال را آغاز نمایند. براساس قوانین پرتغال، کارفرمایان باید فرصت ‌های جدید شغلی را به مهاجران ارائه دهند. ۳۰ روز بعد از ارائه شغل، مؤسسه اشتغال و آموزش حرفه‌ ای، این فرصت شغلی را به‌ عنوان شغل های مورد نیاز طبقه‌ بندی می‌ کند. در صورتی این مشاغل را در اختیار مهاجران قرار می‌ دهند که شهروندان پرتغالی و یا اتحادیه اروپا امکان پر کردن آن موقعیت شغلی را نداشته باشند.
البته برای استخدام قانونی نیاز به اخذ مجوز کار است و سپس اقدامات آتی جهت اخذ ویزای مربوطه در کنسولگری پرتغال در ایران صورت می گیرد. چنانچه قرارداد کار مهاجران امضا شود، معمولا مجوز کار تا ۶ ماه با حق تمدید برای آنان صادر خواهد شد. گاهی روند درخواست بیشتر از ۶ ماه طول می ‌کشد. افراد باید علاوه بر مجوز کار، جهت اقامت در پرتغال بعد از ورود، مجوز اقامت، شماره تأمین اجتماعی و کد مالیاتی نیز دریافت کنند. اجازه اقامت در این کشور توسط اداره مهاجرت و مرزهای آن صادر شده و این سند گاهی شامل اقامت کوتاه ‌مدت ۳ تا ۱۲ ماه و گاهی نیز اقامت طولانی ‌مدت ۵ سال خواهد بود که تا ۱۰ سال هم قابل تمدید است. بعد از گذشت ۶ سال از اقامت دائم ایرانیان، امکان درخواست شهروندی برای آن ها وجود دارد.

لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال

• خدمه و کارمندان رستوران
• سرپرست تیم و مدیر پروژه
• روابط عمومی
• آی تی
• مترجم و مفسر
• متخصص فروش
• تیم پشتیبانی مشتریان
• پشتیبانی از بازی آنلاین
• پزشکان و پرستاران
• آژانس املاک
• تشریفات و تدارکات در هتل و مراکز توریستی
• توسعه دهندگان وب
• حسابدار

ارزیابی فرصت های شغلی برای مهاجرت به پرتغال

انواع ویزای کار در پرتغال

۱. ویزای کار برای نیروی ماهر و حرفه ای

تمامی افراد ماهر و حرفه ای نظیر مهندسان، دانشمندان، متخصصان فناوری اطلاعات، متخصصان پزشکی و … قادر هستند که برای کار در پرتغال از این نوع ویزا استفاده نمایند.

۲. ویزای کار برای خود اشتغالی

چنانچه شما صاحب کسب و کاری بوده و یا خدماتی را ارائه می دهید، می توانید مانند یک کارگر مستقل، درخواستی مبنی بر ویزای خوداشتغالی در پرتغال بدهید.

۳. ویزای کار کارگران با مهارت بالا

اگر شما در حرفه تان مهارت های استثنایی داشته و حداقل حقوق دریافتی شما، ۱.۵ برابر میانگین حقوق ناخالص ملی پرتغال است، می توانید این ویزا را دریافت کنید.

۴. ویزای کار فعالیت فرهنگی

اگر شما می خواهید در پروژه ای فرهنگی که توسط مقامات پرتغال به رسمیت شناخته شده فعالیت کنید، می توانید با کمک این ویزا فعالیت خود را شروع کنید.

۵. ویزای کار برای تدریس

در صورتی شما واجد شرایط اخذ این ویزا هستید که یک پیشنهاد کاری از طرف موسسه آموزشی یا مرکز تحقیقاتی در پرتغال داشته باشید.

۶. ویزای تکنولوژی

چنانچه یک پیشنهاد شغلی از سوی شرکتی که در حوزه فناوری و نوآوری در پرتغال فعال است دریافت کنید، می توانید برای این ویزای کاری اقدام نمایید.

مزایای کار در پرتغال برای ایرانیان

ایرانیان با مهاجرت کاری و اقامت در پرتغال، از مزایای زیر بهره‌ مند می شوند:

• فرصت ‌های اقتصادی

به دلیل اقتصاد رو به رشد پرتغال، همواره فرصت‌ های شغلی برای ایرانیان مهاجر در بخش‌ های مختلفی نظیر انرژی ‌های تجدید پذیر، گردشگری، فناوری و مراقبت‌ های بهداشتی فراهم است.

• مزایای اجتماعی

با داشتن ویزای کاری پرتغال، مهاجران از برخی مزایای اجتماعی مانند طرح بازنشستگی، مراقبت‌ های پزشکی، مرخصی زایمان و مزایای بیکاری برخوردارند.

• محیط کاری مطلوب

در پرتغال، محیط کاری کاملا مطلوب بوده و مواردی مانند تعادل بین کار و زندگی، حمایت از کارکنان و احترام به حقوق آن ها همواره رعایت می شود.

• جامعه چند فرهنگی

به دلیل استقبال کشور پرتغال از قومیت‌ های مختلف، این جامعه چند فرهنگی بوده و افراد در محیطی بدون تبعیض فرهنگی و نژادی در این کشور به کار سرگرم هستند.

• چشم اندازهای کارآفرینی

پرتغال از اکوسیستم استارتاپی پررونق برخوردار است که به کار آفرینان فرصت ‌های جذابی را ارائه می ‌دهد. کشور پرتغال از استارتاپ ‌ها در تمام زمینه ها به خصوص فناوری پشتیبانی می ‌کند.

ارزیابی فرصت های شغلی برای مهاجرت به پرتغال

میزان حقوق کار در پرتغال

در رابطه با حقوق و دستمزد کار در کشور پرتغال باید گفت که این میزان در شهر های مختلف کاملا متفاوت است. در واقع متوسط درآمد برای مشاغل مختلف در پرتغال در سال ۲۰۲۱، حدود ۳۶۰۰۰ یورو در سال تعریف شده است. ولی به صورت کلی میزان حقوق افراد به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر یک از این عوامل مستقیما بر روی حقوق ماهیانه افراد تاثیر خواهند گذاشت. از جمله این موارد عبارتند از:
• میزان تحصیلات
• جنسیت
• سابقه کاری
• محل کار

فرصت های شغلی ایرانیان مسلط به زبان انگلیسی

چنانچه شما موفق به یادگیری زبان پرتغالی نشدید، باید به دنبال فرصت های شغلی با زبان انگلیسی در این کشور باشید. در سال های اخیر در کشور پرتغال، فرصت های کاری بسیاری برای افراد انگلیسی زبان ایجاد شده است. از نمونه این فرصت های شغلی باید به موارد زیر اشاره نمود:

• تاکسی آنلاین اوبر

چنانچه مدرک خاصی نداشته و قصد دارید با زبان انگلیسی در پرتغال به کار مشغول شوید، یکی از پیشنهادات مناسب، کار در تاکسی آنلاین اوبر است. برای ورود به این شرکت باید در دوره های رانندگی شرکت نمایید.

• رستوران و کافی شاپ

جالب است بدانید برخی رستوران ها و کافی شاپ ها در کشور پرتغال به سبک ایرانی هستند. اگر مهاجرت کاری به کشور پرتغال داشته و به زبان انگلیسی مسلط هستید، این امکان را دارید که در این رستوران ها و کافی شاپ ها به کار مشغول شوید.

• آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی از دیگر فرصت های کار برای ایرانیان در پرتغال محسوب می شود. بسیاری از افراد پرتغالی به آموزش زبان انگلیسی احتیاج دارند که ایرانیان مهاجر می توانند از این فرصت استفاده نموده و در انواع آموزشگاه های این کشور تدریس نمایند.

• تله پرفورمنس

شرکت تله پرفورمنس از شرکت های شناخته شده در پرتغال است که در لیسبون، ستوبال دفتر دارد. وظیفه این شرکت، حفظ ارتباط میان برند های مختلف است که می تواند برای ایرانیان مسلط به زبان انگلیسی فرصت کاری مناسبی باشد.

• تپ ایر پرتغال

از معروف ترین شرکت های پرتغالی که نیاز به نیروی مسلط به زبان انگلیسی دارد، شرکت تپ ایر است. اگر به سفر کردن علاقه دارید، می توانید از فرصت های شغلی موجود در تپ ایر پرتغال استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

رونمایی از الواح هخامنشی و آثار کم تر دیده شده از تاریخ ایران