درگ سنگین‌وزن‌ها! جی‌ام‌سی یوکان، تویوتا سکویا و لندروور دیفندر 130


درگ سنگین‌وزن‌ها! جی‌ام‌سی یوکان، تویوتا سکویا و لندروور دیفندر 130

سه شاسی‌بلند غول‌پیکر با وزنی بیش از ۲.۵ تن و قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم رفته‌اند. هرچند شاسی‌بلندهای بزرگ سه ردیفه برای مسابقات درگ ساخته نشده‌اند اما سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی خود، تویوتا سکویا را در برای...

سه شاسی‌بلند غول‌پیکر با وزنی بیش از ۲.۵ تن و قدرتی بیش از ۴۰۰ اسب بخار در مسابقات درگ و رولینگ به مصاف هم رفته‌اند.

هرچند شاسی‌بلندهای بزرگ سه ردیفه برای مسابقات درگ ساخته نشده‌اند اما سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی خود، تویوتا سکویا را در برای جی‌ام‌سی یوکان و لندروور دیفندر ۱۳۰ قرار داده است. نسل جدید شاسی‌بلند بزرگ تویوتا صرفاً با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به بازار عرضه می‌شود که از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو به همراه یک موتور الکتریکی در گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تشکیل شده است و مجموعاً ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این ماشین هرچند بیشترین قدرت گروه را دارد اما با وزن ۲۷۹۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین عضو جمع هم به‌حساب می‌آید.

درگ سنگین‌وزن‌ها! جی‌ام‌سی یوکان، تویوتا سکویا و لندروور دیفندر 130

البته یوکان دنالی هم با وزن ۲۷۲۰ کیلوگرم خیلی از رقیب ژاپنی سبک‌تر نیست و درعین‌حال قدرت کمتری هم دارد. زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی قرار گرفته است که ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور را به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد. در آخر هم به ضعیف‌ترین و سبک‌ترین خودروی این درگ یعنی لندروور دیفندر ۱۳۰ می‌رسیم که برخلاف دو رقیب دیگر، ساختار یکپارچه دارد. این شاسی‌بلند بریتانیایی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که به یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF متصل است.

درگ سنگین‌وزن‌ها! جی‌ام‌سی یوکان، تویوتا سکویا و لندروور دیفندر 130

در ابتدا، دیفندر به مصاف سکویا می‌رود و با اختلافی جزئی مغلوب رقیب ژاپنی می‌شود. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۱۴.۹ ثانیه طی می‌کند درحالی‌که سکویا این کار را در ۱۴.۸ ثانیه انجام می‌دهد. سپس برندهٔ این رقابت در برابر یوکان قرار می‌گیرد و زمان خود را به ۱۴.۷ ثانیه بهبود می‌دهد درحالی‌که جی‌ام‌سی نمی‌تواند تایمی بهتر از ۱۴.۹ ثانیه ثبت کند. قیمت سکویا از ۶۱,۲۷۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در نسخهٔ TRD Pro فول آپشن می‌تواند از ۸۰ هزار دلار فراتر برود. یوکان نیز خودروی ارزانی نیست و هرچند قیمت نسخهٔ پایهٔ دیفرانسیل عقب آن از ۵۸,۲۰۰ دلار آغاز می‌شود اما نسخهٔ دنالی آلتیمیت چهارچرخ محرک بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. قیمت پایهٔ دیفندر ۱۳۰ هم از ۶۹,۱۰۰ دلار شروع می‌شود و در نسخهٔ V8 به ۱۱۶,۶۰۰ دلار می‌رسد.

مشخصات فنی

لندروور دیفندر ۱۳۰ تویوتا سکویا جی‌ام‌سی یوکان
پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو ۳.۵ لیتری V6 توربو هیبریدی ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۰۰ اسب بخار ۴۳۷ اسب بخار ۴۲۰ اسب بخار
گشتاور ۵۵۰ نیوتن متر ۷۹۰ نیوتن متر ۶۲۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۶۳۰ کیلوگرم ۲۷۹۰ کیلوگرم ۲۷۲۰ کیلوگرم

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان