بهبود نقدینگی شرکت‌های پتروشیمی با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام


بهبود نقدینگی شرکت‌های پتروشیمی با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران گفت: با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، احمد مهدوی ابهری در رابطه با لغو اخذ مالیات علل‌الحساب از صادرات مواد خام و نیمه‌خام شرکت‌های پتروشیمی، اظهار کرد: تمام تولیدکنندگان از دولت و وزارت اقتصاد خواهان حمایت از تولید و بنگاه‌های تولیدی هستند، زیرا اخذ مالیات علل الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام به نقدینگی شرکت‌های پتروشیمی‌ها آسیب وارد می‌کرد.

وی افزود: تا پیش از ابلاغیه وزارت اقتصاد، شرکت‌هایی که از احتمال سودآوری پایانی برخوردار بودند و بدهی مالیاتی برای آن‌ها متصور نبود نیز باید مالیات علل الحساب را پرداخت می‌کردند و همین موضوع چالش‌هایی را برای آن‌ها ایجاد کرد.

دبیر کل انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی ایران در پایان تصریح کرد: سرانجام با پیگیری‌های انجمن کارفرمایی صنایع پتروشیمی به همراه سازمان بورس و اوراق بهادار و با همکاری وزارت اقتصاد با لغو اخذ مالیات علل الحساب از صادرات مواد خام و نیمه خام شرکت‌های پتروشیمی موافقت شد که اکنون با تحقق این امر شاهد سودآوری و بهبود نقدینگی این صنعت ارزآور خواهیم بود

منبع : سنا
به اشتراک گذاری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مالیات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست های منشوری و نشستن ناجور شیرین بازیگر نون خ در مکان عمومی !