شرایط بازی‌های PS5 Pro مشخص شد


شرایط بازی‌های PS5 Pro مشخص شد

بر اساس شایعات جدید، بازی‌ها برای دریافت لوگوی PlayStation 5 Pro باید حداقل قادر به اجرا در وضوح تصویر 4K با نرخ فریم دهی پایدار 60FPS باشند. این لیبل جدید همچنین قدرت نسخه پرو پلی‌استیشن 5 را تا حد زیادی افشا می‌کند. Insider Gaming ادعا...

بر اساس شایعات جدید، بازی‌ها برای دریافت لوگوی PlayStation 5 Pro باید حداقل قادر به اجرا در وضوح تصویر 4K با نرخ فریم دهی پایدار 60FPS باشند. این لیبل جدید همچنین قدرت نسخه پرو پلی‌استیشن 5 را تا حد زیادی افشا می‌کند.

Insider Gaming ادعا می‌کند بازی‌ها برای اینکه بتوانند عنوان سازگاری با پلی‌استیشن 5 پرو را دریافت کنند، باید از برخی شرایط مشخص برخوردار باشند که مهم‌ترین آنها امکان اجرا در وضوح تصویر 4K با 60FPS (از طریق Upscaling) در کنار جلوه‌های گرافیکی مبتنی بر Ray Tracing است. ظاهراً این توانایی به لطف برتری‌های سخت‌افزاری از جمله 28 درصد حافظه RAM سریع‌تر و 45 درصد گرافیک سریع‌تر ممکن شده است که روی هم رفته تا 45 درصد عملکرد سریع‌تری را نسبت به نسخه معمولی پلی‌استیشن 5 به ارمغان می‌آورند.

بازی‌هایی که با پیش‌نیازهای پلی‌استیشن 5 پرو سازگاری داشته باشند، از طریق لیبل Pro Enhanced قابل شناسایی خواهند بود. البته آنچه که پیش تر اشاره شد به معنای تضمین اجرای هم‌زمان در وضوح 4K با 60FPS و Ray Tracing نیست.

شرایط بازی‌های PS5 Pro مشخص شد

طبق شایعات پلی‌استیشن 5 پرو از پردازنده مرکزی سریع‌تری هم برخوردار است، هرچند که به اندازه گرافیک و حافظه RAM آن نسبت به نسخه استاندارد ارتقا نیافته است. در هر صورت سونی-AMD از ریزمعماری Zen 2 با فناوری ساخت بهینه‌تر استفاده می‌کنند که حاصل آن کاهش مصرف انرژی، کاهش هزینه تولید و اندازه کوچک‌تر تراشه است.

انتظار می‌رود پلی‌استیشن 5 پرو اوایل سال 2024 عرضه شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟