رکورد سرعت اینترنت شکسته شد؛ 301 میلیون مگابیت در ثانیه با فیبرنوری معمولی!


رکورد سرعت اینترنت شکسته شد؛ 301 میلیون مگابیت در ثانیه با فیبرنوری معمولی!

محققان به تازگی توانسته‌اند از یک سیستم انتقال داده جدید رونمایی کنند که بدون نیاز به زیرساخت‌های جدید، سرعت اینترنت 301 میلیون مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد. این سرعت سرسام‌آور تنها از طریق فیبر نوری معمولی به دست آمده است. برای یک...

محققان به تازگی توانسته‌اند از یک سیستم انتقال داده جدید رونمایی کنند که بدون نیاز به زیرساخت‌های جدید، سرعت اینترنت 301 میلیون مگابیت در ثانیه را ارائه می‌دهد. این سرعت سرسام‌آور تنها از طریق فیبر نوری معمولی به دست آمده است.

برای یک گیمر یا حتی کاربران عادی اینترنت هیچ چیز بدتر از سرعت پایین نیست. گرچه طی سال‌های گذشته پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه صورت گرفته و شاهد ارائه اینترنت گیگابیتی به مصرف‌کننده در برخی کشورها هستیم، اما با توجه به ظهور فناوری‌های جدید و کاربردی‌تر شدن اینترنت با تعریف مفاهیمی همچون اینترنت اشیا (IoT)، گاهی وقت‌ها نیاز به بهبود این وضعیت شدیداً احساس می‌شود.

رکورد سرعت اینترنت شکسته شد؛ 301 میلیون مگابیت در ثانیه با فیبرنوری معمولی!

در این راستا، پژوهشگران دانشگاه آستون انگلستان به پیشرفت‌های خارق‌العاده‌ای رسیده و توانسته یک راه‌حل برای رفع همیشگی این مشکل ارائه دهند.

آن‌ها به‌تازگی توانسته‌اند یک روش جدید انتقال داده را معرفی کنند که 4.5 میلیون برابر سریع‌تر از پهنای باند متوسط اینترنت خانگی بوده و یک رکورد جهانی جدید را به ثبت رسانده است.

میلیون‌ها برابر سریع‌تر از اینترنت خانگی ما!

محققان آستون با مشارکت مؤسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن و آزمایشگاه‌های نوکیا بل (Nokia Bell) در ایالات متحده، توانستند داده‌ها را با سرعت سرسام‌آور 301 میلیون مگابیت در ثانیه و با استفاده از فیبر نوری استاندارد انتقال دهند. برای مقایسه، باید در نظر داشته باشید که متوسط سرعت اینترنت در کشور انگلستان چیزی حدود 70 مگابیت بر ثانیه و در ایالات متحده 242 مگابیت بر ثانیه اعلام شده است.

به گزارش وب‌سایت QZ، این دستاورد به لطف یک طول موج جدید در سیستم‌های فیبر نوری به دست آمده که تا به امروز در سیستم‌های سنتی استفاده نشده است.

رکورد سرعت اینترنت شکسته شد؛ 301 میلیون مگابیت در ثانیه با فیبرنوری معمولی!

ایان فیلیپس (Ian Phillips)، یکی از محققان دانشگاه استون در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد:

به طور کلی، در این فناوری داده‌ها از طریق یک فیبر نوری معمولی مانند اتصال اینترنت خانگی یا اداری ارسال می‌شوند. با این وجود، در کنار باندهای C و L تجاری، ما دو باند طیفی اضافی به نام‌های E-band و S-band استفاده کردیم. از آنجا که باندهای C و L نیازهای یک مصرف‌کننده معمولی را برطرف می‌کنند، این باندهای جدید در حالت عادی کاربردی ندارند.

نکته حائز اهمیت آن است که این راه‌حل افزایش سرعت اینترنت به هیچ زیرساخت جدیدی برای بهبود وضعیت اینترنت شما نیاز نداشته و می‌تواند از طریق کابل‌های فیبرنوری معمولی چنین سرعتی را ارائه کند.

در همین رابطه بخوانید:

- چرا سرعت اینترنت و کیفیت آن در ایران افزایش پیدا نمی کند؟
- گوگل به دنبال عرضه اینترنت فوق پرسرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه به مشترکین خانگی است

این پیشرفت در صورتی که به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند انقلابی در سرعت اینترنت ایجاد کرده و کاربردهای بالقوه و نهفته دنیای دیجیتال را آشکار کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بهترین گوشی های شیائومی بازار ایران (اردیبهشت 1403)