موافقت مجلس با یارانه دارو، نان و شیرخشک


موافقت مجلس با یارانه دارو، نان و شیرخشک

42همت برای کمیته امداد، 23همت برای بهزیستی، 143همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت 74 هزار و 900 میلیارد در نظر گرفته شد.

به گزارش بورس‌نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، با اکثریت آرا کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۴ در مورد هدفمندی یارانه‌ها را به تصویب رساندند.


ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه (جداول) سال ۱۴۰۳ که از روز گذشته در دستور کار مجلس قرار گرفته بود در دستورکار وکلای ملت در جلسه نوبت صبح امروز نیز قرار دارد.


رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳، در این جلسه علنی در توضیح جزئیات بخش درآمدی جدول ۱۴ لایحه بودجه ۱۴۰۳ عنوان کرد: کمیسیون تلفیق و صحن علنی همان مبلغی را که دولت در نظر گرفته بود تأیید کردند که ۳۱۵ همت برای یارانه نقدی و معیشتی در نظر گرفته شد.
وی افزود: به وسیله کار مهمی که مجلس انجام داد، ۱۰ درصد به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه شد که در لایحه ۲۰ درصد بود و به ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد. ۴۲ همت برای کمیته امداد، ۲۳ همت برای بهزیستی، ۱۴۳ همت برای یارانه نان و یارانه دارو و شیرخشک و ملزومات مصرفی برای وزارت بهداشت ۷۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه با اشاره به مصوب شدن مواردی همچون هزینه سرمایه‌گذاری در شرکت ملی نفت و شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و همچنین شرکت گاز و تأمین مبالغی مورد نیاز دولت برای بحث واردات بنزین و گازوئیل، اشاره کرد: موارد کلیات جدول ۱۴ است که آنچه دولت در لایحه گنجانده بود در کمیسیون تلفیق نیز به تصویب رسید.

در ادامه جلسه حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در توضیح جزئیات جدول ۱۴، گفت: هدفمندی یارانه‌ها حدود ۷۵۸ همت در بخش درآمد‌ها و ۷۵۸ همت نیز در بخش هزینه‌ها است؛ به‌دلیل اینکه توازن این جدول به هم نخورد، ریالی در آن کم و زیاد نشده است.


وی افزود: حتی ریالی از هزینه‌های نفت نیز کم نشده است. قرار بود دولت ۶۳ همت از محل فروش مشتقات به دست آورد که حذف شده است این ۶۳ همت از طریق مدیریت منابع صورت می‌پذیرد؛ بنابراین این جدول بدون هیچ تغییری ۱۰۰ درصدی نظر دولت است و هرگونه تغییر در این جدول موجب تغییرات کلی می‌شود. در بحث صیادان و ملوانان نیز باید اصلاح شود، صیادان را نیز به آن اضافه می‌کنیم.


همچنین داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد درباره جدول ۱۴ بیان کرد: این جدول مربوط به هدفمندی یارانه‌ها است؛ سعی شده است با توجه به منابع و محدودیت‌ها تنظیم شود تا هدفمندی یارانه‌ها محقق شود، ۲ موضوع در آن مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی کالابرگ‌ها که از محل سایر درآمد‌ها باید تعیین می‌شد، همچنین در خصوص عنوان صرفه‌جویی انرژی که در این جدول آورده شده است، این عنوان با نظر کمیسیون تلفیق تبدیل به درآمد‌ها شده است که مورد قبول دولت نیست.


وی پیشنهاد کرد همان سایر درآمد‌ها عنوان شود و افزود: از طرفی کالابرگ‌ها باید به‌صورت نقدی و در جدول جداگانه‌ای مطرح گردد.

اشتراک گذاری :

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیسبوک و اینستاگرام زیر ذره بین اتحادیه اروپا / دلیل نگرانی‌ها چیست؟