سامسونگ گلکسی S25 اولترا با باتری مشابه نسل قبل عرضه خواهد شد


سامسونگ گلکسی S25 اولترا با باتری مشابه نسل قبل عرضه خواهد شدتوسط امیرکیوان گوهری / اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳ / 3 دقیقه برای مطالعه در سال 2023 گزارش شد که سامسونگ روی توسعه یک فناوری جدید باتری...

سامسونگ گلکسی S25 اولترا با باتری مشابه نسل قبل عرضه خواهد شد
سامسونگ گلکسی S25 اولترا با باتری مشابه نسل قبل عرضه خواهد شد
توسط / / 3 دقیقه برای مطالعه

در سال 2023 گزارش شد که سامسونگ روی توسعه یک فناوری جدید باتری کار می‌کند. در آن زمان اعلام شد که این فناوری بدون تغییر محتوای شیمیایی سلول‌ها می‌تواند چگالی انرژی باتری را افزایش دهد. بدین‌ترتیب باتری‌ها با وجود حجم فشرده‌تر خود می‌توانند ظرفیت بیش‌تری داشته باشند. این فناوری تحت عنوان باتری انباشته شناخته شده و در آن چینش سلول‌های درون باتری دستخوش تغییر می‌شود.

انتظار می‌رفت که سامسونگ با عرضه گوشی گلکسی S24 اولترا در سال جاری میلادی از این فناوری جدید در دنیای گوشی‌های هوشمند رونمایی کند. با این‌حال غول کره‌ای تصمیم گرفت تا تولید باتری‌های انباشته جدید را به تعویق بیندازد. در ادامه ادعا شد که گلکسی S25 اولترا احتمالا با فناوری جدید باتری و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 65 واتی روانه بازار خواهد شد.

با این‌حال یک افشاگر با نام Sawyer Galox ادعا کرده که گلکسی S25 اولترا کماکان از فناوری شارژ 45 واتی پشتیبانی نموده و با باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بر پایه فناوری سنتی لیتیوم یون روانه بازار خواهد شد. به گفته وی، سامسونگ نظر خود را تغییر داده و تصمیم گرفته تا هزینه‌های تولید را تا حدی کاهش دهد. همچنین این افشاگر در ادامه خاطرنشان کرد که فناوری جدید باتری انباشته به‌همراه قابلیت شارژ سریع‌تر احتمالا با عرضه گوشی گلکسی S26 اولترا طی سال 2026 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

اگرچه شارژدهی باتری پرچمداران اولترا چند نسل اخیر سامسونگ نسبتا خوب بوده است؛ اما بی‌تردید سرعت شارژ این گوشی‌ها در مقایسه با تولیدات شرکت‌های چینی به میزان قابل‌توجهی کمتر است.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا یکی از دلایل تاخیر سامسونگ برای پیشرفت در سایر جنبه‌ها به‌شمار می‌رود. کوالکام تائید کرده که تراشه پرچمدار نسل آینده این شرکت با قیمت‌گذاری گران‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه خواهد شد.

سامسونگ گلکسی S25 اولترا با باتری مشابه نسل قبل عرضه خواهد شد

از طرفی گوشی گلکسی S24 اولترا نیز هم‌اکنون 1300 دلار قیمت‌گذاری شده است. این موضوع احتمالا یکی از دلایل پشت پرده تصمیم سامسونگ برای به تعویق انداختن استفاده از باتری جدید و فناوری شارژ سریع‌تر تا پرچمدار سال 2026 محسوب می‌شود. با این‌حال تاخیر سامسونگ در زمینه ارتقاء باتری و سرعت شارژ شاید با مقوله قیمت چندان مرتبط نباشد؛ چرا که در حال حاضر هیچ تضمینی وجود ندارد که کوالکام تراشه جانشین اسنپدراگون 8 نسل 4 را با قیمتی مشابه نسل قبلی آن عرضه نماید.

با این‌حال به لطف بهبود بهره‌وری انرژی در تراشه پرچمدار فعلی اسنپدراگون، شارژدهی باتری گلکسی S24 اولترا نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است (این در حالیست که هر دو دستگاه از باتری‌های 5000 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کنند).

با توجه به اینکه کوالکام در زمینه بهره‌وری انرژی تراشه‌های خود همواره رکوردهای جدیدی را ثبت نموده و پرچمداران اولترا سامسونگ نیز به‌طور انحصاری از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌کنند؛ لذا انتظار می‌رود که گلکسی S25 اولترا نیز با شارژدهی باتری نسبتا طولانی‌تر در مقایسه با گلکسی S24 اولترا به بازار عرضه شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان